نگران مشکلات مزمن گوارشی نباشید

مریم توکلی متخصص گوارش در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اصفهان، با اشاره بر اینکه، یکی از مهم ترین بیماری‌های انسان، مشکلات گوارشی است، اظهار داشت: در فصول گرم شرایطی فراهم می‌شود که بیماری‌های فصلی مانند مسمومیت‌های غذایی، از طریق مواد غذایی منتقل شده و گسترش پیدا می‌کنند، مشکلاتی که مربوط به معده و روده است، اکثرا مزمن می‌شوند،  جای هیچ نگرانی ندارند، چرا که می‌توان با سوزن، قفل درمان تمام بیماری‌های گوارشی را باز کرد. اگرچه علت سوء هاضمه مزمن هنوز کاملاً شناخته نشده است، اما به طور معمول  این بیماری باعث می‌شود که معده به هنگام هضم غذا به اندازه کافی باز نشود و به درستی نیز منقبض نشود. 

وی افزود: افراد تا حد امکان باید از خوردن غذا‌های چرب و فست فود مضر دوری کنند، همچنین لازم است توجه داشته باشند که  ترش کردن معده در افرادی که تمایل به خوردن غذا‌های چرب دارند، افزایش پیدا می‌کند و مشکلات آن‌ها را دو چندان می‌کند. 

این متخصص اظهار داشت: معمولاً برای درمان بیماری های گوارشی، مصرف گیاهان و عرقیات بین مردم شایع است که اشتباه هم نیست. در طب سوزنی درمانگر با زدن سوزن به نقاط خاصی از بدن بیمار، به تنظیم انرژی و اصلاح حرکت دستگاه گوارشی در راستای جاذبه زمین کمک کرده و مانع از بروز رفلاکس معده می‌شود، اسید معده را به حد نرمال برمی‌گرداند و عملکرد روده کوچک و بزرگ را تنظیم می‌کند

توکلی در پایان گفت: یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی، سوء هاضمه است که با طب سوزنی به طور کامل درمان می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا