افزایش جراحی‌های ترمیم پستان با سلول های بنیاد

به گزارش ایسنا، براورد این که دقیقا چه تعداد از افراد در آمریکا ماستکتومی انجام می دهند دشوار است. طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن پزشکی آمریکا بیش از 35 درصد خانم هایی که در مراحل اولیه سرطان پستان هستند ماستکتومی انجام می دهند.

برآورد تعداد زنانی که دارای پیش زمینه ژنتیکی سرطان هستند و برای پیشگیری ماستکتومی انجام می دهند سخت است اما آن چه واضح است این است که این آمار رو به افزایش است. اما تعدادی هستند که بعد از ماستکتومی به دنبال بازسازی آن هستند و 42 درصد خانم ها این فرایند را انتخاب می کنند ولی آن ها حاضر به استفاده از یک جراحی مجدد نیستند و از ایمپلنت های پستان ترس دارند.

هم چنین تاکنون جایگزین مناسبی برای پستان وجود نداشته است که عملکرد آن را احیا کند و در نتیجه تصمیمات بیشتر برای زیباسازی بوده است اما برای کسانی که می خواهند پستان‌هایشان را بازسازی کنند دو گزینه وجود دارد: بازسازی ایمپلنت و بازسازی بافتی که بافت را از هر جایی از بدن بیمار مورد استفاده قرار می دهد.

این دو روش می تواند تلفیق شود و از یک ایمپلنت کوچک استفاده کرد که با بافت پوشیده شده است اما وقتی صحبت از بازسازی بافتی است استفاده از سلول های بنیادی امری اجتناب ناپذیر است.

به نوشته بنیان در حال حاضر محققان فرایند بازساخت را با استفاده از تزریق سلول های بنیادی به همراه مقادیر اندک چربی انجام می دهند تا رشد بافت چربی را در ناحیه پستان افزایش دهند.

آمار نشان می دهد که این گزینه درمانی به شدت رو به محبوبیت است و افراد زیادی این گزینه را انتخاب می کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا