کشف روش اتصال اعضای الکترونیک کوانتومی به یکدیگر

یکی از مشکلاتی که دانشمندان در راستای ساخت چیپ های الکترونیکی جدید با آن مواجه هستند، کوچک تر شدن فضای دستگاه های الکتریکی است و به همین دلیل نیز چیپ ها باید در حداقل ابعاد ممکن طراحی شوند. البته این امر همواره ممکن نخواهد بود و به صورت عمومی فضای بسیاری از کیت ها صرف موارد غیر پردازشی می شود. برای نمونه باید گفت که در کیت های سیلیکونی، حجم بسیار زیادی از محیط قابل کار به واسطه اتصال بین دو دستگاه الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

دانشمندان به تازگی با کشف جدید خود موفق شده اند تا بر این مشکل فائق آمده و امکان برقراری اتصال بین دو عضو الکترونیکی کوانتومی را فراهم سازند. برای این کار دانشمندانی از کشورهای مختلف به دور هم جمع شده و موفق شدند تا دو چیپ را به صورت داخلی به یکدیگر متصل سازند. این چیپ ها به خوبی در آزمایش ها موفقیت آمیز ظاهر شدند و فوتون ها را مابین خود انتقال دادند.

در حال حاضر این روش چندان مقرون به صرفه نیست و معلوم نیست که چه زمانی بتوان نسخه اقتصادی مناسبی از این فناوری جدید را در اختیار داشت. با این وجود در صورتی که بتوان این فناوری را در سطوح عمومی به کار گرفت می توان انتظار داشت که جهشی خیره کننده در ساختار دستگاه های الکتریکی شکل بگیرد. به کمک این فناوری می توان سرعت، توان اجرایی و حجم کیت های الکتریکی را به صورت چشمگیری افزایش داده و در نتیجه امکان ساخت دستگاه های الکتریکی نسل آینده به کمک این پژوهش ممکن خواهد شد.