معرفی یک گونه جدید زنبور با ساختار سری منحصر به‌فرد

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر کیت پرندرگاست،از دانشکده علوم مولکولی و زیستی کرتین، پس از اینکه متوجه شد قسمت بیرون زده صورت حشره شبیه پوزه سگ به نظر می رسد، این گونه جدید را به نام سگ خانگی Zephyr نامگذاری کرد.

به گفته دکتر پرندرگاست، این یافته نادر و قابل توجه به دانش موجود در مورد تنوع زیستی در حال تکامل ما می افزاید. همچنین تضمین می کند که زنبورهایی که Leioproctus zephyr نام دارند با تلاش های حفاظتی محافظت می شوند.

دکتر پرندرگاست گفت: «وقتی برای اولین بار نمونه‌هایی را که در طول بررسی‌های دکترا جمع‌آوری کردم در مورد کشف تنوع زیستی زنبورهای بومی در مناطق شهری جنوب غربی نقطه داغ تنوع زیستی جمع‌آوری کردم، فوراً مجذوب چهره بسیار غیرعادی زنبور شدم. وقتی رفتم برای شناسایی آن، متوجه شدم که با هیچ گونه توصیف شده مطابقت ندارد، و مطمئن بودم که اگر یک گونه شناخته شده باشد، با توجه به اینکه چقدر ظاهر غیرعادی دارد، تشخیص آن بسیار آسان خواهد بود».

حشرات به طور کلی بسیار متنوع و بسیار مهم هستند، با این حال ما توصیف یا نام علمی برای بسیاری از آنها نداریم. Leioproctus دارای توزیع بسیار محدودی است و تا به امروز فقط در هفت مکان در سراسر جنوب غربی WA رخ داده است و از محل اصلی خود جمع آوری نشده است. آنها به طور کامل از باغ های مسکونی غایب بودند و فقط در پنج بقایای بوته زار شهری که من بررسی کردم، حضور داشتند.

این گونه نه تنها بداخلاق است، بلکه یک چیزشبیه پوزه نیز دارد.  گونه جدید از طریق بارکد DNA بیشترین ارتباط را با گونه های دیگر Leioproctus ناشناس دارد.

این مطالعه در مجله تحقیقات Hymenoptera منتشر شد.

 

منبع: biology news
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا