کتاب فرانسیسلا تولارنسیس منتشر شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، این کتاب توسط مهری فلاح رئوفی دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه تهران، سحر حیدری کارشناس ارشد زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و مهسا علی‌کرد دانشجوی دکترای بهداشت و ایمنی مواد غذایی به رشته تحریر درآمده و دکتر ایرج نوروزیان اپیدمیولوژیست و استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بر آن مقدمه‌ای نوشته است.

کتاب «فرانسیسلا تولارنسیس: روش‌های تشخیص و درمان» مجموعه‌ای جامع از دستورالعمل‌های بهداشتی مطابق با استانداردها و آخرین مطالعات مرتبط کاملاً کاربردی و قابل تعمیم به سایر بیماری‌های عفونی در اپیدمی‌های خطرناک و معضلات بیوتروریست است.

چالش‌های تشخیص باکتری فرانسیسلا تولارنسیس باتوجه‌به حدت و عفونت‌زایی بالا، تنوع میزبان، پراکنش جهانی، توزیع موارد مثبت بالینی عفونت طی مطالعات به‌عمل‌آمده در ایران همچنین اهمیت شناسایی و درمان مؤثر بیماری در کمترین زمان ممکن، گویای نیاز مبرم به دستورالعمل‌های استاندارد به‌منظور رویارویی با این بیماری زئونوز در مواقع بحران است.

در کتاب حاضر سعی بر این بوده تا با بهره‌گیری از منابع معتبر علمی، مجموعه‌ای از تکنیک‌های کاربردی استاندارد در جهت تشخیص ایزوله‌های بیماری‌زای این باکتری به مدد روش‌ها و امکانات آزمایشگاهی موجود و نیز تشخیص بیماری در بالین و متعاقباً درمان‌های مؤثر، این عفونت نوپدید و بازپدید را برای دامپزشکان، پزشکان و مجموعه‌های نظارتی بهداشتی و همچنین ارگان‌های پایش بیماری فراهم گردد.

کتاب «فرانسیسلا تولارنسیس: روش‌های تشخیص و درمان» ۳۰۴ صفحه‌ای و در ۱۵ فصل تألیف شده است و به قیمت ۷۰۰ هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا