طراحی یک موتور سیکلت با ویژگی‌های جدید

به گزارش سیناپرس اردبیل، موتورسیکلت ها ممکن است براق و شیک باشند، اما به طور غیرقابل انکاری نیز خطرناک هستند. یک راننده موتور سیکلت به طور متوسط 27 برابر بیشتر از یک راننده خودروی سواری احتمال دارد در تصادف کشته شود. سوار شدن بر موتور سیکلت به ویژه در شب خطرناک است.

رانندگی موتور سیکلت ها در عصر تقریباً نیمی از تصادفات مرگبار را باعث می‌شوند. اکنون، تحقیقات جدید از دانشگاه رایس گزارش می‌دهد که پیکربندی مجدد روشنایی موتورسیکلت می‌تواند به طور بالقوه انقلابی در ایمنی موتورسیکلت به روشی شگفت‌آور ایجاد کند.

این تنظیم روشنایی شش چراغ از بالا به پایین موتورسیکلت به جای یک چراغ جلو ممکن است به بهبود توانایی سایررانندگان برای دیدن موتورسیکلت های نزدیک در جاده کمک کند.

برادلی ویور، نویسنده اصلی مطالعه، مهندس فاکتورهای انسانی و محقق در Emory Healthcare که پایان نامه دکترای خود را در این زمینه انجام داده است، در بیانیه ای می گوید: «قضاوت دقیق حرکت موتورسیکلت ها در جاده برای سایر رانندگان دشوار است. به ویژه در شب زمانی که یک موتورسیکلت فقط یک چراغ جلو دارد، زیرا سایر رانندگان نمی توانند ارتفاع یا عرض کامل موتورسیکلت را ببینند. بر اساس تجزیه و تحلیل محققان، تنظیم روشنایی بهبود یافته می تواند منجر به مشاهده دقیق موتورسیکلت های دیگر شود».

تیم تحقیقاتی در مجموع 35 نفر بین 19 تا 70 سال را برای شرکت در شبیه سازی رانندگی آزمایشگاهی به کار گرفتند. نویسندگان مطالعه بررسی کردند که شرکت‌کنندگان با چه سرعتی موتورسیکلت‌هایی را با پیکربندی‌های مختلف روشنایی پیشرفته دیدند.هر طرح روشنایی جدید زمان پاسخگویی را در مقایسه با یک چراغ جلو بهبود می بخشد، اما شرکت کنندگان سریع ترین واکنش را به پیکربندی شش نور نشان دادند.

 

این مطالعه در بخش تحقیقات حمل و نقل بخش  Traffic Psychology and Behaviour منتشر شده است.

 

منبع: new atlas
مترجم: مهناز علیرضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا