ارتباط مستقیم شانس بقای بیماران با نوع اتاق بیمارستانی

به گزارش سیناپرس اردبیل مراقبت های پزشکی مدرن با سرعتی سریع رو به پیشرفت و بهبود بیماران ادامه می دهد. با این حال، گاهی اوقات چیزهای کوچک هستند که تفاوت عمده ای در سلامت و بقای عمر ایجاد می کنند. محققان دانشگاه میشیگان با انجام آزمایش های فراوان به این نتیجه رسیده اند که ویژگی‌های خاص اتاق بیمارستان مانند داشتن نمای پنجره ممکن است بر نتایج پس از عمل‌های پرخطر تأثیر بگذارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که معماری و طراحی داخلی می‌تواند مراقبت و نتایج بیمار را افزایش دهد. مطالعات دیگر نشان داده است که بیماران که در اتاق‌های ICU که توسط کادر پزشکی به خوبی مراقبت نمی‌شوند، ممکن است پیامدهای سلامتی بدتری را تجربه کنند.  تعداد کمی از پروژه ها واقعاً بررسی کرده بودند که چگونه ویژگی های اتاق مانند نمای پنجره ممکن است بر نتایج بالینی تأثیر بگذارد.

تیم دانشگاه میشیگان تلاش کرد تا بهتر بفهمد که آیا ویژگی‌های مختلف اتاق بیمارستان واقعاً می‌تواند بر مرگ و میر  پس از جراحی تأثیر بگذارد یا خیر.وقتی محققان اتاق‌های مختلف را بر اساس ویژگی‌های طراحی مطلوب ارزیابی کردند، آشکار شد که بیماران تمایل دارند اتاق‌های یک نفره که پنجره دارند حضور داشته باشند. این مطالعه تنها یک تصویر از رابطه نادیده گرفته شده بین طراحی بیمارستان و مراقبت از بیمار و نتایج سرمایه گذاری در تحقیق می تواند به طور بالقوه به بیماران بی شماری کمک کند.

نویسندگان مطالعه حالت های روانی بیمار را بر اساس نوع اتاق بررسی کردند که به شناسایی پیامدهای بالینی،از جمله مرگ و میر افراد کمک کرد.

یافته های کلیدی این مطالعه عبارتند از:

– میزان مرگ و میر در میان جراحی های پرخطر در ویژگی های طراحی اتاق متفاوت است.

– اگر بیماران در اتاق بیمارستان بدون پنجره بستری شوند، میزان مرگ و میر 20 درصد بیشتر بود.

با توجه به بررسی ها و تحقیقات دانشمندان اگرچه نوع اتاق و نمای آن و داشتن پنجره تاثیر زیادی در بیماران می‌گذاشت، اما مدت زمان بستری اقامت بیماران تا این اندازه تاثیر نداشت. نویسندگان مطالعه مایلند پروژه‌های آینده را در چندین بیمارستان تحلیل کنند. آنها در حال حاضر در حال تکرار یک آزمایش  مشابه در سراسر پزشکی میشیگان هستند.

این تیم یافته های خود را در انجمن علمی کنگره بالینی کالج جراحان آمریکا ارائه کردند.

منبع: study find