اولین پرواز عمومی یک خودروی پرنده چینی

به گزارش سیناپرس اردبیل، شاید چندین سال پیش زمانی که صحبت ماشین های پرنده به میان می آمد بسیاری تصوری می کردند که این ایده غیر ممکن است و باید سال های بسیاری صرف آن کرد تا نتیجه بدهد؛ اما امروزه و در این زمان پیشرفت ساخت خودرو های پرنده بسیار چشمگیر بوده است، تا جایی که انتظار می رود برای سال 2025 ماشین هایی از نوع پرنده راهایی بازار شوند. در اوایل این ماه پس از گزارش‌های خبری محلی، اولین پرواز برنامه‌ریزی‌شده برای X2 در دبی برگزار شد.

از گذشته تاکنون ماشین های پرنده یکی از موضوعات جذابی بوده است که در کتاب ها و فیلم ها به آن اشاره می شد؛ اما ظاهرا در این زمان تکتولوژی به حدی رسیده است که بتوان ساخت این ماشین ها را محقق کرد و در آینده نزدیک شاهد پرواز خودرو ها در آسمان هستیم.

برایان گو، نایب رئیس و رئیس XPeng گفت: «نمایش عمومی XPeng X2 در دبی نقطه عطف مهم و دستاورد بین المللی خودروهای پرنده است. دبی یک شهر نوآوری در جهان است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم اولین رویداد پرواز عمومی X2 را در اینجا برگزار کنیم».

این پرواز گام بزرگی در اکتشاف XPeng در تحرک آینده است. X2  یک ماشین پرنده تمام برقی دو سرنشینه با بدنه فیبر کربنی است. این خودرو برای پرواز تا ارتفاع 1000 متری طراحی شده است. این خودرو توانایی حرکت با سرعت 130 کیلومتر در ساعت را دارد و با هر بار شارژ تا 35 دقیقه پرواز می‌کند.

این شرکت ساخت خودرو حتی مشخص کرد که چه چیزی جانشین X2 خواهد بود، یک ابرخودروی پرنده نسل ششم که ادعا می‌کند توانایی سفر هوایی و جاده‌ای را دارد. جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد این خودرو، همراه با طراحی بیشتر در اواخر این ماه فاش خواهد شد.

 

منبع: new atlas
مترجم: مهنا علیرضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا