راکون‌ها رفتارهای خلاقانه و مغز متفکرانه دارند

به گزارش سیناپرس اردبیل، محققان عادت، یادگیری و انعطاف پذیری شناختی جمعیت وحشی راکون ها را ارزیابی کرده اند. محدوده بومی آنها در آمریکای شمالی در حال حاضر در حال گسترش است .سوابق تاریخی رفتار و توزیع راکون نشان می دهد که بهره برداری راکون از مناطق شهری دیرینه بوده است و امروزه این حیوانات معمولاً در شهرهای آمریکای شمالی در تراکم بالا یافت می شوند.

اگرچه راکون‌ها جانورانی ساکن جنگل‌اند، اما استفاده از بقایای غذاهای آدمی را یاد گرفته‌اند؛ به خاطر همین، لانه‌های خود را نزدیک شهرها می‌سازند. این حیوان همه‌چیزخوار و عمدتاً شب‌گرد است. حدود ۴۰ درصد غذای آن از بی‌مهرگان، ۳۳ درصد گیاهان و ۲۷ درصد مهره‌داران تامین می‌شود.

اگرچه شناخت آنها به طور کلی مورد بررسی قرار نگرفته است، راکون ها به دلیل هوش و استراتژی های نوآورانه جستجوی غذا به خوبی شناخته شده اند. دکتر لورن استانتون، محقق دپارتمان علوم، سیاست و مدیریت محیطی در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «ما از تله‌های غذایی برای گرفتن انسان‌ دوستانه راکون‌ها استفاده کردیم».

دکتر استانتون و همکارانش سپس حیوانات را به آزمایشگاه منتقل کردند تا سلامت آنها و میزان تنبلی یا مطیع بودن آنها را ارزیابی کنند. آن‌ها برچسب‌های شناسایی فرکانس رادیویی کوچکی را بین تیغه‌های شانه‌های حیوانات تزریق کردند تا به‌طور جداگانه آنها را قبل از بازگرداندن حیوانات به قلمروشان شناسایی کنند، و با ثبت هر بار که فردی دوباره در یک تله قرار می‌گیرد، تکانشگری آن‌ها را ردیابی کنند. بین اوت 2015 تا سپتامبر 2019. ، محققان در مجموع 204 راکون وحشی را برچسب گذاری کردند.

آنها با قرار دادن یک اتاقک در محله حیوانات، مجهز به دو دکمه، آزمایش کردند که راکون‌ها چقدر خوب یاد گرفته‌اند و با تغییر سازگار شده‌اند. با این حال، هنگامی که هر راکون بر تردیدهای خود غلبه کرد و یاد گرفت که از داخل اتاقک بالا برود و پاداش خوراکی خود را بدست آورد، نویسندگان جدول را روی حیوانات چرخاندند و دکمه ای را که پاداش غذا را توزیع می کرد تغییر دادند تا دریابند که راکون ها چقدر سریع متوجه این امر شدند.

پس از دو سال صبوری، 27 راکون به بازدید از اتاقک هدایت شدند، 19 راکون متوجه شدند که چگونه دکمه‌ها را فشار دهند تا پاداشی برای خود فراهم کنند، و 17 راکون متوجه شدند که باید دکمه دیگر را فشار دهند.

دکتر استانتون گفت: «زمانی که ما خلق و خوی حیوانات را بررسی کردیم، جسورترین و مطیع ترین راکون ها برای یادگیری نحوه کار با کنسول بهترین آمادگی را داشتند که نشان دهنده رابطه بالقوه بین واکنش عاطفی و توانایی شناختی راکون ها است».

منبع:BIOLIGY NEWS
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا