فعالیت ۹۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور

به گزارش سیناپرس اردبیل، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین اختتامیه بیست و سومین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل با اشاره به فعالیت ۹۰۰ مرکز تحقیقات در کشور اظهار کرد: از این تعداد ۸۲۱ مرکز تحقیقاتی دارای مجوز هستند و ۳۰ مرکز تحقیقاتی غیردولتی داریم که به صورت همه‌جانبه از فعالیت‌های مناسب و مطلوب آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی را فعال کردند که ما آمادگی صدور مجوز برای فعالیت قانونی آن‌ها را داریم تا در قالب شبکه تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بتوانند فعالیت‌های مناسبی را داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازمه پژوهش و تحقیق را ایجاد فضای شاداب و با نشاط در دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد تا این فضا را برای دانشجویان مهیا کند تا با حمایت همه‌جانبه از کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی بتوان خروجی مطلوبی را ارائه کرد.

پناهی افزود: عمده دانشجویان علاقه‌مند هستند تا در این فعالیت‌ها مشارکت کنند که با تاکید وزیر بهداشت ما از مراکز تحقیقاتی و شبکه‌های دایر شده در این حوزه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهیم داد و امیدواریم در سال تحصیلی شروع شده دانشجویان بیشتر در این مراکز حاضر شده و به پویایی این مراکز کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های سالیانه مراکز تحقیقاتی فعال مورد حمایت وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت و ما حرکت‌های مناسب را در پشتیبانی همه‌جانبه از این مراکز انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا