کشف درمان جدید برای بیماری التهابی روده

به گزارش سیناپرس اردبیل، دانشمندان هنوز راهی برای درمان بیماری التهابی روده (IBD)  پیدا نکرده‌اند و درمان‌های موجود فعلی یا خیلی مؤثر نیستند یا می‌توانند به روش‌هایی آسیب وارد کنند که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را نگران سلامتی بیمار کند.

یک مطالعه جدید امید به بهبود در این زمینه را می دهد و دریافت که یک گروه قابل هدف از مولکول ها در سلول های ایمنی روده مسئول جلوگیری از تشدیدIBD  هستند. ما مکانیسم اساسی را کشف کردیم که التهاب در روده را مهار می کند.

مدتی است که محققان دریافته اند که افزایش سطح IL-7، که یک مولکول ایمنی، با شدیدترین علائم IBD مرتبط است. این امر باعث توسعه دارویی شده است که مولکول را هدف قرار می دهد.

در این تحقیق، دکتر پوجری و تیمش سایر فعل و انفعالات مولکولی درون سلول های التهابی را که منجر به تولید IL-7 می شود، بررسی کردند. آنها پروتئینی به نام Pak2 کشف کردند که ممکن است برای این جمعیت بیمار مفید باشد. علاوه بر این، آزمایشات اضافی نشان داد که Pak2 به RORgt که پروتئینی است که ژن IL-17 را فعال می کند، متصل می شود.

آنها دریافتند که RORgt می تواند شروع التهاب را تسریع کند در حالی که Pak2 آن را متوقف می کند. این تیم همچنین توانست نشان دهد که Pak2 می تواند RORgt را تجزیه کند و از فعال شدن IL-17 به طور کلی جلوگیری کند.

دکتر پوجری توضیح می‌دهد: «ما به وضوح نشان دادیم که با به کار گیری این روش می‌توان التهاب روده بزرگ را مهار کرد، و فکر می‌کنیم این روش می‌تواند برای کاهش این التهاب مورد هدف قرار گیرد».

داروهایی که دارای این هدف هستند نه تنها می‌توانند درد بیماران مربوط به التهاب را تسکین دهند، بلکه می‌توانند بدون سرکوب عملکرد ایمنی آن‌ها و مستعد ابتلا به عفونت‌ها این کار را انجام دهند. یافته‌های آنها حتی می‌تواند از نتایج مراقبت بالینی در سایر بیماری‌ها مانند مولتیپل اسکلروزیس و آرتریت روماتوئید، که دو شرایطی هستند که درمان مفید در آن‌ها کمیاب است، پشتیبانی کند.

 

منبع:medical xpress
مترجم: مهناز علیرضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا