مورچه‌ها 12 میلیون تن وزن دارند

به گزارش سیناپرس اردبیل، دفعه بعد که یک کودک چهار ساله کنجکاو از شما می پرسد که چند مورچه روی زمین وجود دارد، می توانید آماده باشید تا به یک عدد خاص پاسخ دهید.

محققان آلمانی متون علمی را جست‌وجو کرده‌اند تا به پاسخی برای این سوال دست یابند. دانشمندان دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیانس (JMU) می گویند که این مطالعه را به این دلیل آغاز کردند که تخمین قابل اعتمادی از تعداد کل مورچه ها در این سیاره ودر زیستگاه های مختلف وجود نداشت. بنابراین تیم محققین وظیفه مهم شمارش این حشرات کوچک را برعهده گرفت. دانشمندان با 489 مطالعه علمی در مورد این موضوع، پژوهشی درهمه قاره‌ها و زیستگاه‌ها انجام دادند.

به گفته این تیم، در حال حاضر تقریبا 20 میلیون میلیارد مورچه روی زمین وجود دارد. این نشان می‌دهد که تعداد مورچه های روی زمین 2000 برابر بیشتر از تعداد ستاره های کهکشان ماست. تیم محققین علاوه بر تعداد مورچه ها به پژوهش درباره وزن آن ها پرداخت و به این نتیجه رسیدند که وزن مورچه ها بیشتر از مجموع جرم همه پرندگان وحشی و پستانداران (به جز ما انسان ها) است. به طور کلی وزن مورچه ها روی زمین دوازده میلیون تن تخمین زده شده است.

همانطور که انتظار می رفت، محققان دریافتند که مورچه ها در مناطق استوایی، جنگل ها و بیابان ها می‌باشند و در محیط های شهری کمتر متمرکز هستند. مناطق قطبی اساساً عاری از مورچه هستند.

پاتریک شولتایس، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «مورچه ها درهرهکتار تا 13 تن از خاک را در سال جابجا می کنند. از آنجایی که مورچه‌ها نقش بزرگی در اکوسیستم‌ها بازی می‌کنند، مهم است که پراکنش آن‌ها را بررسی کنیم».

منبع: new atlas