یکی از جدیدترین محصولات بی ام و رونمایی شد

به گزارش سیناپرس اردبیل،i7جدید که از دسامبر در بریتانیا عرضه می شود، پاسخ BMW به مرسدس بنز EQS و پورشه تایکان است. این خودرو به عنوان بخشی از نسل هشتم سری ۷ در کنار گزینه‌های آشناتر بنزینی، پلاگین هیبریدی و دیزلی به فروش خواهد رسید. با این حال، تاکید بر برجسته کردن قابلیت الکتریکی آن در بریتانیا است، جایی که i7 xDrive60، با قدرت ترکیبی 536 اسب بخار از دو موتور الکتریکی و بردی بین 367 تا 388 مایل در چرخه تست WLTP، در ابتدا فروش قبل از برنامه ریزی شده را تامین خواهد کرد.  ورود مدل های هیبریدی پلاگین دیزلی و بنزینی-الکتریکی سنتی تر در سال 2023. فروش در بریتانیا با i7 xDrive60 با موتور الکتریکی آغاز می شود. این پیشرانه مشابه iX xDrive60 با دو موتور الکتریکی – یکی با 252 اسب بخار در جلو و دیگری با 306 اسب بخار در عقب – که به طور ترکیبی 536 اسب بخار و گشتاور 549 پوند فوت تنظیم شده است، استفاده می کند. بی‌ام‌و ادعا می‌کند که سرعت صفر تا ۶۲ مایل در ساعت ۴.۷ ثانیه و حداکثر سرعت محدود ۱۴۹ مایل در ساعت است. بی ام و می گوید که پیشرانه الکتریکی «Gen 5» شامل موتورهایی است که حاوی مواد «خاکی کمیاب» نیستند و سلول های باتری با استفاده از «انرژی سبز» ساخته شده اند. در ترکیب با یک باتری لیتیوم یونی 101.7 کیلووات ساعتی نصب شده در کفپوش، مصرف ترکیبی بین 18.4 تا 19.6 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر را نیز ارائه می‌کند که مسافت رسمی بین 367 تا 388 مایل را در چرخه تست WLTP به آن می‌دهد. بی ام‌و همچنین می‌گوید که تمام تلاش خود را کرده است تا مطمئن شود که سناریوهای برد «بهترین و بدتر» برای i7 الکتریکی جدید تا حد امکان به هم نزدیک هستند.  این شرکت ادعا می کند که اختلاف برد فقط 75 کیلومتر یا تغییر تنها 12 درصد است. شارژ را می توان تا 11 کیلووات در سیستم AC و تا 195 کیلووات در سیستم DC به دست آورد، با ادعای BMW که شارژ 10 دقیقه ای در سیستم دوم می تواند تا 106 مایل به برد اضافه کند.  این شرکت ادعا می‌کند که سخت‌افزار شارژ i7 نسبت به i4 و iX EVهای مبتنی بر CLAR بهبود یافته است، به این معنی که دمای باتری را می‌توان با دقت بیشتری کنترل کرد و اطلاعات سریع‌تر و دقیق‌تری درباره شارژرها در یک مسیر مشخص از طریق ارائه داد.  ناوبری ماهواره ای  بی ام و می گوید اگر محاسبه کند که برد باقیمانده در باتری برای سفر کافی نیست، «مسیری بهینه برای شارژ به محض ورود به مقصد محاسبه می شود. ترمزهای احیا کننده تطبیقی نیز ارتقا یافته اند و اکنون می توانند هر بخش از سراشیبی یا چراغ راهنمایی را در یک مسیر برنامه ریزی شده در نظر بگیرند تا از بازسازی بهینه نیرو در حین پرواز اطمینان حاصل کنند. i7 xDrive60 به طور استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی و خود تراز مجهز شده است که در حالت اسپرت 10 میلی‌متر کاهش می‌یابد. ب ام و هنوز جزئیات کاملی از مدل پیشرانه i7 M70 xDrive با موتور الکتریکی ارائه نکرده است. با این حال، مقامات به Autocar فاش کرده‌اند که رقیب مرسدس-AMG EQS 53 برنامه‌ریزی شده است تا نسخه تنظیم‌شده‌تری از پیشرانه دو موتوره الکتریکی i7 xDrive60 با قدرت 597 اسب‌بخار همراه با «افزایش بزرگ گشتاور» را اجرا کند. همانند BMW i4 الکتریکی و برادر احتراقی BMW سری 4، i7 تنها با نشانه‌های ظاهری ظریف که به پیشرانه بدون آلایندگی آن اشاره می‌کند، از سری 7 متمایز می‌شود. به عنوان مثال، تعدادی لهجه آبی در سرتاسر وجود دارد، و لوگوی برند i EV مونیخ روی جلوپنجره گسترده جلویی دیده می‌شود.

منبع:autocar
مترجم: پرینا نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا