آزمایشگاه معتمد هوا و صدا در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، حسن قاسم‌پور روز گذشته در نشست با مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: تاکنون چهار آزمایشگاه معتمد در استان اردبیل راه‌اندازی شده که در حوزه آب، فاضلاب، خاک، هوا و صدا فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: این دومین آزمایشگاه معتمد همکار با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی است که سنجش پارامترهای هوا و صدا را مورد توجه قرار داده و سعی بر این است تا شرایط مطلوبی را در خدمات‌دهی به این حوزه شاهد باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در این آزمایشگاه‌ها سعی می‌شود تا بهترین امکانات برای ارزیابی مؤلفه‌های زیست ‌محیطی در حوزه آب، فاضلاب، خاک، هوا و صدا فراهم آمده گازها و ذرات منتشر شده در هوا مورد ارزیابی قرار گیرد.
قاسم‌پور افزود: دانشگاه محقق اردبیلی با راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی در سال‌های اخیر توانسته شرایط مطلوبی را برای محققان و پژوهشگران فراهم آورد تا با استفاده از این ظرفیت بتوان اقدامات مؤثری را در ارزیابی‌های زیست محیطی انجام داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ در سال‌جاری تلاش ما بر این است تا دومین ایستگاه سنجش هوا را در استان راه‌اندازی کنیم تا به صورت آنلاین وضعیت سلامت هوا و مؤلفه‌های مورد نظر در کانون توجه قرار گیرد.
قاسم‌پور اضافه کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۰ مورد آلاینده هوا عمدتا گرد و غبار خارجی در استان به ثبت رسیده و در ایستگاه سنجش نیز کنترل و ارزیابی این موارد انجام شده است.
وی بیان کرد: استان اردبیل از لحاظ آلایندگی هوا جز استان‌های با کمترین شاخص آلایندگی است و در اکثر ایام سال نیز هوای استان اردبیل پاک و سالم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در بهترین شرایط به ارتقای سلامت هوا و پاکیزگی آن کمک کرده و به نوعی سلامت شهروندان را مورد توجه قرار دهیم.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا