روش درمانی جدیدی برای وزوز گوش معرفی شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، وزوز گوش یا سوت گوش ممکن است متناوب یا پیوسته شنیده شود و بلندی صدای وزوز هم ممکن است متغیر باشد. محققان نیوزلندی با ایجاد برنامه‌های درمانی شخصی که به بیماران اجازه می‌دهد با طیف وسیعی از ابزارهای دیجیتالی آن‌ها را دنبال کنند، میانگین زمان کنترل این بیماری را از 12 ماه به 12 هفته کاهش دادند.

هیچ قرصی وجود ندارد که بتواند وزوز گوش را درمان کند، این صدای زنگ در گوش است که سال‌ها از درمان‌های مرسوم سرپیچی کرده است. این اپلیکیشن  مهم تر از برخی از کارهای قبلی محققان است و احتمالاً تأثیر مستقیمی بر درمان آتی وزوز گوش دارد. کارآزمایی‌های قبلی نشان داده‌اند که نویز سفید، مشاوره مبتنی بر هدف، بازی‌های هدف‌محور و سایر درمان‌های مبتنی بر فناوری برای برخی از افراد گاهی اوقات موثر هستند.

کاری که این درمان انجام می‌دهد اساساً سیم‌کشی مجدد مغز به‌گونه‌ای است که تأکید بر صدای وزوز گوش به صدای پس‌زمینه را کاهش می‌دهد. از هر 3 بیمار، 2 بیمار شاهد بهبود علائم وزوز گوش بودند.

دکتر سرچفیلد و دکتر فیل سندرز، محقق شنوایی شناسی، نتایج نمونه اولیه چند درمانی را شخصاً ارزشمند و هیجان انگیز یافتند. اکثر بیماران متوجه بهبود علائم خود شدند. شصت و پنج درصد از شرکت کنندگان علائم  بهبودی گوش خود را گزارش کردند.  محققان توضیح می دهند: «بسیاری از مبتلایان به وزوز گوش آن را ناراحت کننده می دانند و این می تواند منجر به مشکلات خواب، ناتوانی در انجام کارهای روزانه و حتی افسردگی شود. اکنون، تیم تحقیقاتی قصد دارد نمونه اولیه را اصلاح کند و آزمایش‌های داخلی و بین‌المللی بزرگ‌تر را در ماموریتی برای دریافت تاییدیه FDA دنبال کند».

دکتر سرچفیلد می‌گوید که 31 نفر از 61 شرکت‌کننده در مطالعه، تنها پس از 12 هفته پیشرفت‌های «بالینی قابل‌توجهی» با پلی‌درمانی جدید داشتند. این یافته ها در مجله Frontiers in Neurology منتشر شده است.

منبع: STUDY FIND
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا