آیا نور خورشید به درمان افسردگی کمک می‌کند؟

 به گزارش سیناپرس اردبیل، محققان با بررسی ده ها مطالعه از سراسر جهان، یک متاآنالیز در مورد ارتباط بین مصرف مکمل های ویتامین D و افسردگی انجام دادند. 41 مطالعه کارآیی ویتامین D را در مبارزه با افسردگی در بزرگسالان طی کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده با دارونما در جمعیت‌های مختلف بررسی کردند. این مطالعات شامل بیماران مبتلا به افسردگی، افراد از جمعیت عمومی و افرادی که دارای شرایط فیزیکی مختلف بودند، بود. محققان می گویند مکمل روزانه معمولی حاوی 50 تا 100 میکروگرم ویتامین D است.

ویتامین D چگونه سلامت روان را بهبود می بخشد؟

محققان می گویند ویتامین D اختلالات سیستم عصبی مرکزی مرتبط با افسردگی را تنظیم می کند.  مطالعات قبلی نشان می دهد کمبود ویتامین D و علائم افسردگی با هم مرتبط هستند. با این حال، متاآنالیزهای قبلی در مورد اثرات مکمل ویتامین D بر افسردگی تا کنون بی نتیجه بوده است. این یافته‌ها آزمایش‌های بالینی جدید و سطح بالا را در بیماران مبتلا به افسردگی تشویق می‌کند تا نقش احتمالی مکمل ویتامین D در درمان افسردگی را روشن کند.

این متاآنالیز جدید بزرگترین متاآنالیز منتشر شده در مورد بررسی ویتامین D و تاثیر آن بر افسردگی است. ساده ترین راه برای جذب ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یا نشستن در آفتاب بخصوص تماس با اشعه های ماورا بنفش است. هرچه پوست در تماس با آفتاب باشد، بدن ویتامین بیشتری را تولید می کند. با نیم ساعت نشستن در آفتاب، پوست به رنگ صورتی در می آید. این بدین معناست که اگر شما پوست خوبی داشته باشید،معمولا طی سی دقیقه پوست صورتی می شود. مقدار ویتامیت D که از طریق نور آفتاب به دست می آید، به اوقات روز، نوع پوست، محل زندگی و مقدار پوستی که در معرض آفتاب قرار می گیرد،بستگی دارد.

افرادی که از کمبود ویتامین D رنج می برند، اغلب از خستگی و ضعف عمومی شکایت دارند که توانایی آنها را در انجام کارهای روزانه محدود می کند. ما میدانستیم که ویتامین D باعث جذب کلسیم و فسفر در بدن می شود، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می دهد، بتا عفونت های بدن مبارزه می کند، علاوه بر همه این ها کشف جدید داشمندان ثابت کرد مصرف ویتامین D به کاهش علائم افسردگی نیز کمک می کند.

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا