حرکات ربات در فضای منحنی قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد

به گزارش سیناپرس اردبیل، طبق آزمایش ها ثابت شده است که اجسام تا زمانی که حرکت در یک فضای منحنی انجام شود، می توانند بدون فشار به چیزی حرکت کنند. تا همین اواخر، دانشمندان بر این باور بودند که همه اجسام برای فشار دادن به چیزی در هوا، زیر آب یا روی زمین به پیروی از قانون بقای تکانه  نیاز دارند.

زیب راکلین، استادیار دانشکده فیزیک، در یک انتشار رسانه ای می گوید: «ما به جسم تغییر شکل خود اجازه می دهیم روی ساده ترین فضای منحنی، یک کره حرکت کند تا به طور سیستماتیک حرکت را در فضای منحنی مطالعه کنیم».

در طول مطالعه، این تیم به مجموعه‌ای از موتورها اجازه دادند تا روی مسیرهای منحنی حرکت کنند تا توده‌ها را جابجا کنند. آنها سپس سیستم خود را به یک شفت دوار متصل کردند، بنابراین موتورها به طور مداوم در اطراف کره حرکت می کنند. یاتاقان های هوا و بوش ها از شفت پشتیبانی می کردند تا اصطکاک را به حداقل برسانند. دانشمندان همچنین شفت را اصلاح کردند تا نیروی گرانش روی زمین را به حداقل برسانند. پس از آن، ربات به حرکت خود ادامه داد و گرانش و اصطکاک تنها قادر به اعمال نیروی کمی بر روی آن بود.

علاوه بر این، محققان دریافتند که این دو نیرو در فضای منحنی ترکیب شده و دینامیک عجیبی را ایجاد می کنند که هیچ یک از نیروها نمی توانند به تنهایی ایجاد کنند. نویسندگان مطالعه می‌گویند که آزمایش آنها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان فضایی منحنی ایجاد کرد که به طور اساسی قوانین فیزیکی را به چالش می‌کشد. با دقیق‌تر شدن روباتیک، یافته‌ها ممکن است پیامدهایی برای سیستم‌های GPS که موقعیت‌های ماهواره‌ها را در مدار انتقال می‌دهند، داشته باشد.

در آینده، دانشمندان حتی ممکن است بتوانند از این دانش برای ساخت فضاپیماهایی استفاده کنند که می توانند در فضای منحنی اطراف یک سیاهچاله حرکت کنند.

منبع:study find