ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار سال قابل توجه و ارزشمند است

کاظم دبیر، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل در گفتگو با سیناپرس اردبیل گفت: ظرفیت‌های علمی، آموزشی و نیز بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و متخصصان شاغل در پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی قابل توجه است که در این زمینه توجه به نقش مهم آن‌ها در عرصه‌های مختلف گره‌گشای مشکلات و مسائل خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در کشف استعدادهای جوان در توانمندسازی جوانان و ارتقای علم و دانش گام برداشته است، تصریح کرد:  جهاددانشگاهی در حوزه‌های تخصصی به خصوص حوزه پزشکی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است که به نوبه خود حائز اهمیت می‌باشد و سبب تحقق اهداف توسعه‌ای خواهد شد.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل ادامه داد: از آنجا که اهداف مهم جهاد دانشگاهی در راستای نیل به شکوفایی استعدادها در جامعه تعریف شده است لذا انتظار می‌رود تحقیقات علمی و کاربردی آن همراه با پژوهش در تمام زمینه‌های مورد نیاز جامعه باشد و با برنامه‌ریزی‌ مناسب، مشکلات جامعه و نیازهای تخصصی نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی برطرف شود.
دبیر اظهار کرد: تسهیل هم‌افزایی‌ها برای ارائه راهکارهای مختلف و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود جزو اولویت‌های مهم و اساسی است و در این زمینه باید برای حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و گردشگری استان اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به این که مسئله‌محوری به عنوان یک نگرش کلی در حوزه‌های علمی و پژوهشی مد نظر است و در این زمینه نیز جهاد دانشگاهی باید برای رفع مشکلات موجود از دستاوردهای علمی استفاده کند.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل، جهاد دانشگاهی را دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای تحقق شعار سال دانست و ادامه داد: این نهاد با توجه به فعالیت‌های مختلف می‌تواند شرایط تسهیل توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی و کارآفرینی را فراهم کند که به یقین  بر محور تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی و تحقق شعار  سال خواهد بود. 
دبیر با اشاره به پایبندی این نهاد به اصول انقلاب و آرمان‌های شهدای والامقام نیز افزود: خوشبختانه جهاددانشگاهی  برای استقلال اقتصادی کشور گام‌های اساسی برداشته شده و می‌تواند ظرفیت خوبی برای رفع مشکلات استان باشد که در این زمینه هدفگذاری‌های خوبی در سطح ملی باید مبنای کار قرار گیرد.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که نتیجه‌بخشی فعالیت‌های پژوهشی و علمی را به دنبال دارد ماموریت‌گرا کردن برنامه‌هاست که اجرای فعالیت‌های شاخص را بر اساس نیازهای بومی پیش خواهد برد، بنابراین امری لازم و ضروری است که در هر زمینه‌ای به صورت تخصصی و با بررسی ریشه‌ای وارد شویم تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه‌ها باشیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل اظهار کرد: ارتقای همکاری دستگاه‌های اجرایی با جهاد دانشگاهی  نیازمند ارتباطات دو سویه   است تا از ظرفیت‌های متقابل بتوان برای توسعه همکاری‌ها استفاده کرد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا