ساخت شیشه های روم باستان در مصر

یک تیم از باستان شناس مصری در بررسی و کاوش های جدید  خود در سایتی به نام تل موتابیس (Tell Mutubis) در منطقه دلتای رود نیل در مصر آثاری از یک کارگاه شیشه سازی رومی را کشف کردند.
لازم به ذکر است که آثار به دست آمده شامل خرده های شیشه  و تکه های ظروف شیشه ای بوده است که طبق دیگر شواهد به دست آمده ، نشان می دهد که این شیشه ها در یک کارگاه شیشه سازی رومی و به سبک رومی ساخته شده اند . 
پنی ویلسون (Penny Wilson ) از باستان شناسان مشهور حوزه مصر باستان و سرپرست این تیم بررسی و کاوش در مصاحبه ای مطبوعاتی در رابطه با این کشف می گوید : « آثار و شواهد موجود و مستندات کشف شده نشان می دهد که کوره ای که برای ساخت و تولید شیشه مورد استفاده قرار می گرفته در این منطقه قرار داشته است. »
علاوه بر این کارگاه ساخت شیشه و قطعات موجود در آن ؛  تعدادی سکه در این محوطه پیدا شده که متعلق به دوران امپراتوری روم است . پیشینه این آثار به دوره قرن 4 پیش از میلاد تا قرن چهارم میلادی باز می گردد . 
لازم به توضیح است که اشیاء شیشه ای رومی که تاکنون در سرتاسر امپراتوری روم به دست آمده دارای تنوع و کیفیت بالایی بوده اند . برخی از اشیاء شیشه ای رومی به عنوان اشیاء لوکس در نظر گرفته می شده و بسیار گران قیمت هستند . 
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا