مکمل‌های زغال چوب باعث جلوگیری از افزایش وزن می‌شود

به گزارش سیناپرس اردبیل، محققان ژاپنی کشف کرده اند که زغال چوب خوراکی، از افزایش وزن در موش هایی که رژیم غذایی پرچرب مصرف می کردند جلوگیری کرد. تیمی از دپارتمان تنظیم متابولیک دانشگاه شینشو خاطرنشان می کند که با این حال که مصرف غذا برای اغلب افراد محبوب است اما مصرف بالای غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز و محصولات لبنی پرچرب در  رژیم غذایی اغلب منجر به چاقی و مشکلات سلامتی مرتبط با وزن می شود.

انسان ها در واقع از زمان های قدیم از پودر سیاه زغال چوب، بی بو و بی طعم به عنوان درمانی برای بیماری های مختلف استفاده می کردند.  امروزه زغال فعال یک ابزار پزشکی رایج برای درمان است. همچنین به عنوان یک داروی ضد سم عمل می کند. همچنین به عنوان خوشبو کننده و برای تصفیه آب استفاده می شود. اخیراً مکمل های زغال چوب به عنوان یک درمان بالقوه برای نفخ، کاهش کلسترول و بهبود عملکرد کلیه محبوب شده اند. برخی افراد حتی ادعا می کنند که زغال چوب می تواند دندان ها را سفید کرده و خماری را درمان کند. 

محققان خاطرنشان می کنند که زغال چوب فعال خوراکی توانایی جذب سموم ادراری و اسیدهای صفراوی در روده ها و دفع آنها را به صورت مدفوع دارد.  با در نظر گرفتن این موضوع، تیم توانایی این ماده برای جذب چربی اضافی ناشی از رژیم های غذایی چرب را بررسی کردند. زغال چوب می تواند دفع زباله های چربی را چهار برابر کند!
 دانشمندان در طول آزمایش خود به گروهی از موش ها به مدت 12 هفته رژیم غذایی معمولی و رژیم غذایی پرچرب دادند. همانطور که انتظار می رفت، موش هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند به طور قابل توجهی بیشتر از رژیم غذایی معمولی وزن اضافه کردند.  با این حال، زمانی که تیم زغال چوب فعال اسیدی را به رژیم غذایی پرچرب حیوانات اضافه کرد، میزان وزنی که هر موش به دست آورد تقریباً با خوردن یک رژیم غذایی معمولی برابر بود. 

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که میزان اسید صفراوی، کلسترول، تری گلیسیرید و اسید چرب در مدفوع آنها دو تا چهار برابر افزایش یافته است. محققان همچنین خاطرنشان می کنند که مصرف زغال فعال خوراکی باعث آسیب به مخاط دستگاه گوارش یا ریه ها نمی شود.  بر اساس نتایج آنها، نویسندگان مطالعه معتقدند مصرف مکمل‌های زغال چوب فعال اسیدی قبل یا در حین خوردن غذاهای چرب می‌تواند از افزایش وزن در افراد جلوگیری کند.  تیم تحقیقاتی می گوید با حذف بیشتر مواد مضر رژیم غذایی  از بدن، می توان از موارد آتی چاقی، دیابت و بیماری کبد چرب جلوگیری کرد.

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا