استفاده از یک داروی ضد سرطان برای درمان دیستروفی عضلانی

به گزارش سیناپرس اردبیل، ، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا  دارویی موجود را شناسایی کرده اند که به نظر می رسد پیشرفت DMD یعنی همان دیستروفی عضلانی را کند می کند. این دارو متعلق به گروهی به نام مهارکننده‌های CSF1R است که قبلاً برای استفاده در انسان برای درمان برخی از انواع سرطان با مسدود کردن گیرنده‌ای که بیش از حد در سلول‌های تومور بیان می‌شود، تأیید شده‌اند.

این داروها همچنین برای تخلیه میکروگلیا، ماکروفاژهای ساکن در سیستم عصبی مرکزی، که به عنوان راهی برای "بازنشانی" جمعیت این سلول ها مورد بررسی قرار گرفته است، کار می کند .  در این مورد، تیم UBC در حال بررسی نقش این ماکروفاژها در بازسازی عضلات بود.  اما هنگامی که آنها ماکروفاژهای موش ها را تجزیه کردند، دریافتند که رشته های ماهیچه ای حیوانات به طرز شگفت انگیزی به نوعی تبدیل شده که در برابر آسیب های ناشی از دیستروفی عضلانی مقاوم تر است.
 دیستروفی عضلانی دوشن (DMD) یک اختلال ژنتیکی ناتوان کننده است که در نهایت بیماران را روی صندلی چرخدار رها می کندDMD. در نتیجه یک جهش ژنی در کروموزوم X رخ می دهد که باعث کاهش تولید پروتئینی به نام دیستروفین می شود.  بدون آن، سلول‌های عضلانی شکننده می‌شوند و به راحتی آسیب می‌بینند و بیماران به تدریج با عملکرد ضعیف‌ عضلانی مواجه میشوند. در نهایت، این بیماری به عضلات درگیر در عملکرد قلب و ریه تاثیر می گذارد و در نتیجه طول عمر کوتاه می شود.

در حال حاضر برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد،اما این درمان جدید باعث کاهش سرعت پیشرفت بیماری در حال توسعه می شود. فابیو روسی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «بسیاری از مردم شنیده‌اند که انواع مختلفی از فیبرهای عضلانی، از جمله عضلات تند انقباض و کند انقباض وجود دارد. 

با تجویز این دارو، ما مشاهده کردیم که فیبرهای عضلانی آهسته انقباض کردند که این نوع در برابر آسیب های ناشی از انقباضات عضلانی مقاوم تر است این واقعیت که مهارکننده‌های CSF1R در حال حاضر در انسان برای سایر بیماری‌ها استفاده می‌شوند، باید ت». توسعه یک داروی جدید می تواند یک فرآیند طولانی باشد.  اما با توجه به اینکه مشخصات ایمنی این دارو در حال حاضر در مطالعات انسانی اثبات شده است، می تواند به این معنی باشد که ما در مسیر سریعی برای درمان جدید دیستروفی عضلانی هستیم.

 

منبع: NEW ATLAS
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا