راهکارهای پیشگیری از چاقی کودکان

به گزارش سیناپرس اردبیل، درحقیقت رژیم غذای نوردیک یک سبک زندگی است که یکی از اصول آن غذا خوردن در آرامش و در کنار دوستان و خانواده به سبک گذشته است و تنوع آن بر اساس مواد غذایی فصلی و همچنین غذاهای محلی تعیین می شود. رژیم غذایی نوردیک ترکیبی از غذاهایی است که شاخص گلسیمی پایین دارند و پروتئین آن ها بالا است که از آن جمله می توان به محصولات لبنی که با کربوهیدرات و پروتئین ترکیب شده اند اشاره کرد.

سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که کشورها می توانند با پذیرش رژیم غذایی سبک نوردیک، میزان سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند  دکتر جوهانسون و همکارانش 250 نوزاد را تا 18 ماهگی تحت نظر گرفتند. این کارآزمایی تفاوت های قابل توجهی را در عادات غذایی در دو گروه نشان داد. این تحقیق جدید می تواند راه را برای گسترش طیف چشایی در نوزادان هموار کند و به طور بالقوه یک استراتژی موثر برای تشویق عادات غذایی سالم در اوایل زندگی ارائه دهد.

رژیم نوردیک مصرف بیشتری از میوه‌ها، انواع توت‌ها، سبزیجات، گیاهان، قارچ‌ها و حبوبات تولید شده در منطقه و فصل دارد.  همچنین در غلات کامل، چربی‌ها و روغن‌های گیاهی، شیرینی‌ها و دسرها کم است. نویسندگان تأثیر قابل توجهی از رژیم غذایی را در سنین 12 و 18 ماهگی کودکان نشان داده اند. به گفته محققین رژیم غذایی نوردیک در کودکان به خوبی عملی شد و تأثیر منفی بر رشد کودک نداشت. پروفسور جیری بیرانسکی (عضو انجمن اروپایی کبد و تغذیه گوارش اطفال) نتیجه گیری می کند، نکته مهم این است که این تحقیق نشان می دهد این رژیم غذایی ایمن، امکان پذیر است و نوزادان را در معرض چشیدن طعم های مختلفی قرار می دهد که ممکن است بر ترجیحات غذایی طولانی مدت تأثیر بگذارد.

 

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا