شهر نیر میزبان برگزاری کارگاه کشوری روش تحقیق در مدیریت بحران

به گزارش سیناپرس اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران گفت: کارگاه آموزشی روش تحقیق در مدیریت بحران طی ۸۰ دوره در سطح کشور برگزار خواهد شد که اولین دوره آن به میزبانی شهرستان نیر درحال برگزاری است.
ضربی افزود:در این کارگاه آموزشی ۲۰ نفر از همکاران و مربیان استان‌ها و معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر و اساتید کشوری به مدت سه روز در ساختمان آموزشی شهدای امدادگر شهرستان نیر شرکت دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه آموزش برای هر فردی در هر زمان و مکان لازم و ضروری است، ادامه داد: این دوره به منظور تربیت افراد پژوهشگر در راستای کیفی‌سازی آموزش‌ها و فعالیت‌های هلال احمر برگزار می‌شود.
ضربی اظهار کرد: گام اول و مهم در برنامه‌ریزی برای بحران، برنامه‌ریزی قبل از بحران است که بحث آموزش و پژوهش زیربنای اقدامات در این راستا است و از سوی دیگر اجتماع محور بودن جمعیت هلال احمر و حضور طیف‌های مختلف از مردم در جمعیت ظرفیتی در خور محسوب می‌شود که نیاز به برنامه‌ریزی و اقدام آموزشی و پژوهشی هدف‌دار دارد.
استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.
استان اردبیل ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا