گرانی مواد اولیه و تجهیزات از چالش‌های مهم شرکت‌های دانش‌بنیان

علی شفقت در گفت‌وگو با سیناپرس اردبیل تصریح کرد: عدم ثبات قیمت‌ها در بازار مصرف و گران شدن قیمت مواد اولیه، تجهیزات، دستگاه‌ها و ابزارهای تولید، موجب بالارفتن قیمت محصولات تولیدی می‌شود.
وی با بیان اینکه بازار هدف نیز از دیگر چالش‌های پیش‌روی این شرکت‌ها است، اضافه کرد: اخذ مجوزها به‌خصوص از سازمان غذا دارو همچنان طولانی و پرزحمت بوده و از چالش‌های دیگر پیش روی این شرکت‌ها محسوب می‌شود.
شفقت ادامه داد: بازه زمانی اخذ مجوز باید توسط خود سازمان‌های متبوع با اتخاذ تدابیر ویژه، کوتاه‌تر شود و در موضوع بازاریابی  و فروش محصولات، باید تدابیری اندیشیده شود.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص استان چه جایگاهی می‌توانند داشته باشند، گفت: توانمندی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان در امر تولید و فعالیت‌های تولید محور و دانش‌بنیان می‌تواند قدرت استان را در موارد مختلف از جمله در رشد اقتصادی ارتقا دهد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افشره سبز نانو بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل خوب و رضایت‌بخش است و فقط فرایند آن از نظر زمانی بهتر است، کوتاه‌تر شود.
یادآور می‌شود این شرکت در حوزه تولید و عرضه انواع داروها و  فرآورده‌های گیاهی و طبیعی، اسانس،  عصاره و عرقیات گیاهی و  محصولات نانوفناوری فعالیت می‌کند.
 

خبرنگار: سمیه درازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا