تغییرات آب و هوایی چه تاثیری بر سلامت انسان دارد؟

به گزارش سیناپرس اردبیل ‌و به نقل از مدیکال نیوز، امروزه دانشمندان در مورد این امر اتفاق نظر دارند  که ما در عصر گرمای جهانی و تغییرات شدید آب و هوایی هستیم که در درجه اول به دلیل تأثیرات مخرب اعمال انسان بر محیط زیست است. گروهی متشکل از 120 متخصص برجسته در زمینه آب و هوا و بهداشت عمومی وظیفه نظارت بر تغییرات آب و هوا، به ویژه تأثیر آن بر سلامت جهان را دارند.
آخرین گزارش که در سال اکتبر 2021 منتشر شد اعلام کرد که گرمایش جهانی همچنان یک چالش بزرگ در کره زمین است.  این گزارش تأثیر تغییرات آب و هوایی را در زمینه همه‌گیری کووید-19 مورد بحث قرار می‌دهد و بر نگرانی ناشی از گرمای شدید و بلایای طبیعی مرتبط که در 2 سال گذشته رخ داده است، تأکید می‌کند.
از جمله موضوعاتی که در گزارش شمارش معکوس لنست در سال 2021 بیان شده است، تأثیر تغییرات آب و هوایی بر معیشت جوامع در سراسر جهان، تأثیر مستقیم و غیرمستقیم آن بر سلامت روانی و جسمی و رویدادی است که در گسترش بیماری‌های عفونی اثرگذار است.
بر اساس گزارش سال‌های اخیر، در حال حاضر رویدادهای شدید آب و هوایی ناشی از کنش انسانی از انعطاف‌پذیری برخی از سیستم‌های اکولوژیکی و انسانی فراتر رفته و گاهی اوقات اثرات غیرقابل برگشتی دارند. تغییرات آب و هوایی شدید بر بهره‌وری بخش‌های مختلف غذایی از جمله بخش‌های کشاورزی، جنگل‌داری در سراسر جهان تأثیر گذاشته است و در نتیجه نا امنی غذایی را تشدید می‌کند. آنها همچنین بر تأثیر تغییر آب و هوا بر سلامت روان و راه‌هایی که از طریق آن به گسترش بیماری‌های واگیر منتقل می‌شود، تأکید می‌کنند. گفتنی است، عوامل مضر ناشي از تغيير اقليم بر روي انسان‌ها تاثيرات متفاوت داشته و در جوامع مختلف درجات آن نيز با هم يکسان نيست. 
 
منبع : Medical news 
مترجم :پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا