افزایش ۱۲۰ درصدی اعتبارات حوزه دانش‌بنیان دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش سیناپرس اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش ۱۲۰ درصدی اعتبارات حوزه دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین دانشگاه محقق اردبیلی در سال جاری خبر داد.
دکتر عزیز حبیبی ضرورت راه‌اندازی پردیس علم و فناوری را در دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد و گفت: تلاش ما بر این است تا با راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی بستر و زمینه حضور دانشجویان را در فعالیت‌های فناورانه فراهم کرده و زیست بوم ارزشمند در این بخش را تقویت کنیم.
به گفته او، تلاش ما بر این است تا پایان امسال دومین پارک مستقل علم و فناوری را در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی کنیم که در این زمینه پیگیری‌ها برای اخذ مجوز از وزارت علوم است.
حبیبی فعالیت ۵۵ انجمن علمی و همکاری معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی را در برگزاری رویداد‌های فناورانه و استارتاپی یادآور شد و گفت: با راه‌اندازی خانه خلاق در دانشکده‌های محقق اردبیلی در صدد پرورش استعداد‌ها و همچنین حمایت از فعالان این حوزه هستیم.
وی افزود: ما در حال حاضر ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه داریم که ۲۰ درصد آن‌ها اگر همکاری لازم را با دانشگاه داشته باشند، به راحتی می‌توانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه هسته‌های فناور توسعه بدهیم.
حبیبی حضور در نمایشگاه‌های فن‌بازار و برگزاری رویداد‌های استارتاپی را جز برنامه‌های امسال دانشگاه محقق اردبیلی برشمرد و گفت: ۱۳۰ شرکت فناور و هشت شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت می‌کنند.
به گفته رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه با پرداخت ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان تسهیلات حمایت می‌شوند و ارائه مشاوره‌های رایگان و همچنین ارتقا مشارکت اساتید در حوزه فناورانه را از دیگر رویکرد‌های دانشگاه محقق اردبیلی برشمرد که در قالب آئین‌نامه ارتقا اساتید در ابعاد مختلف این کار در اولویت قرار گرفته است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا