رونمایی از 4 محصول دانش بنیان در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در آیین رونمایی از محصولات فناوری و دانش بنیان و تجاری سازی ایده های نوآورانه در مصلی نماز جمعه اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۷ شرکت دانش بنیان در استان  فعالیت می کنند.
حبیب ابراهیم‌پور افزود: پارک علم و فناوری استان از هزار و ۸۵۰ نخبه فعال در این شرکت ها و مراکز فناوری و دانش بنیان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
وی اظهار کرد: با تلاش و کوشش نخبگان و استعدادهای برتر این استان آنها با تجاری سازی محصولات دانش بنیان علاوه بر عرضه محصول در سطح ملی، موفق به صادرات محصول تولیدی خود به خارج از کشور شده اند.
ابراهیم پور با اشاره به تقویت ارتباط بین دانشگاه، صنعت و پارک علم و فناوری، بیان کرد: تقویت ارتباط بین دانشگاه، صنعت و پارک علم و فناوری منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت ارتباطات بین پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها، صنعت و جامعه تاکید ویژه‌ای دارد.  
محمدعلی جوادزاده مجری طرح تشخیص سرطان ریه با استفاده از هوش مصنوعی هم در این آئین گفت: با توجه به اینکه تشخیص بیماری سرطان در افراد زمان بر و هزینه بر است، با استفاده از این محصول فناور و دانش بنیان می توان در مدت یک دقیقه بیماری سرطان را تشخیص و شناسایی کرد.
وی افزود: نه در داخل کشور و نه در کشورهای منطقه هنوز هیچ کس به این فناوری دست نیافته است.
کمال یاوریان مجری طرح تولید چراغ های گلخانه ای هوشمند با تکیه بر پایه تکنولوژی (LED) نیز گفت: در طول چهار فصل به علت متفاوت بودن میزان تابش خورشید، اندازه محصولات تولیدی نیز متفاوت می شود.
وی افزود: از این محصول فناور و دانش بنیان برای یکسان سازی اندازه و یک دست بودن محصولات تولیدی گلخانه ها در طول سال استفاده می شود.
جمالی مجری طرح اپلیکشن جامع صنعت ساختمان گفت: با اجرای این طرح هم اکنون ۳۰ نفر به طور مستقیم مشغول کار شده اند.
وی افزود: با استفاده از این اپلیکشن ارایه خدمات به تمامی فعالان مرتبط با حوزه ساختمان از جمله مشاورین املاک، فعالان حوزه ساخت و ساز و تولید کنندگان و فروشندگان مصالح و ابزار ساختمان تسهیل می شود.
میراحمد جمشیدی مجری دستگاه سانتریفوژ دور بالای هوشمند نیز گفت: از این محصول فناور و دانش بنیان در حوزه پزشکی، دارویی و تحقیقاتی می توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا