تامین امنیت غذایی جامعه با حفظ بهینه اراضی کشاورزی

به گزارش سیناپرس اردبیل، یاور میرزایی اظهارکرد: این سازمان طرح ملی تهیه نقشه  کاداستر را در سال ۱۳۹۱ شروع کرد و تاکنون ۸۰ هزار هکتار از این اراضی برای تثبیت و صدور سند مالکیت به صاحبان اصلی آماده شده است. 
وی حفظ اراضی کشاورزی و صیانت آنها و جلوگیری از تخریب اراضی زراعی و باغی را از عمده فعالیت‌های مدیریت امور اراضی استان ذکر کرد و افزود: از سال ۹۷ تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان صورت گرفته که از این میزان ۸۰ درصد آن تشکیل پرونده شده است و نسبت به اجرای قلع و قمع و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ اقدام شده است.
وی گفت: تشکیل یگان ویژه مقابله با تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیریت امور اراضی استان می‌باشد.
او بیان کرد: حفاظت از زمین به‌عنوان سرمایه ملی کشور بویژه حفظ اراضی کشاورزی برای تامین امنیت غذایی جامعه، رسالتی همگانی است و تحقق این مهم حاصل همکاری گسترده و دلسوزانه همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور است.
وی افزود: فعالیت منظم ، منسجم و مستمر گشت‌های خودرویی یگان حفاظت نقش قابل‌توجهی در مقابله با پدیده شوم زمین‌خواری و جلوگیری از تغییر کاربری مراتع و اراضی کشاورزی دارد و با تغییر غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در استان برخورد جدی می‌شود.
 

تهیه و تنظیم: تقی قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا