۴۰ درصد موارد ابتلا به کرونا فاقد علامت هستند

به گزارش سیناپرس اردبیل، یکی از مهمترین مشکلاتی که سیستم های بهداشتی برای کنترل و مهار ویروس کرونا در برابر خود داشتند، بحث قابلیت انتقال و قدرت بالای سرایت این ویروس بود که از طریق هوا و تنفس منتقل شده و می توانست با سرعتی زیاد بر تعداد قربانیان بیفزاید. در این میان تمهیدات مختلفی همچون استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک صورت و قرنطینه افراد بیمار از سوی نهادهای نظارتی – بهداشتی در سراسر جهان اعمال شد اما باز هم این بیماری با سرعتی غیر قابل کنترل پیش رفته و جوامع مختلف را درگیر کرد.
در این میان برخی افراد نشانه های شدید و سختی از بیماری را داشته و ابتلا به کرونا موجب بستری شدن و حتی مرگ این افراد می شد در حالی که گروهی دیگر به نوع بسیار خفیف کووید ۱۹ مبتلا شده و نشانه های اندکی داشتند. موضوع فوق از آن جهت دارای اهمیت است که این افراد هر یک به طور بالقوه امکان آلوده کردن دیگر افراد را داشته و هیچ تضمینی برای ابتلای خفیف نفرات بعدی وجود نداشت. از سوی دیگر متاسفانه تنها انجام تست های ویژه تشخیص کرونا قادر بود ابتلای این گروه از افراد با نشانه های خفیف را تائید کند.  نتایج یک مطالعه جدید در چین نشان داد که بسیاری از مردم احتمالاً طی دو سال گذشته به کرونا مبتلا شده اند در حالی که خودشان مطلقا از این موضوع اطلاع ندارند. این یافته جدید می تواند کلید درک رشد و گسترش سریع این بیماری ویروسی در جهان باشد.
به گزارش سیناپرس اردبیل، محققان در این پروژه مطالعاتی با بررسی شرایط بهداشتی و سلامت ۳۰  میلیون نفر در سراسر جهان دریافتند که حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به کووید ۱۹ کاملا بدون علامت هستند. دانشمندان در این رابطه می گویند عفونت های بدون علامت بیشتر در زنان باردار، مسافران هوایی یا کشتی های تفریحی و ساکنان خانه سالمندان و کارکنان سیستم های مراقبت های بهداشتی شایع است. در خاتمه گفتنی است مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نیز معتقد است تعداد واقعی موارد کرونا در این کشور به مراتب بیشتر از موارد ثبت شده بوده و احتمالا این آمار باید چهار برابر بیشتر از آمارهای رسمی باشد.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: Brooklyn
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا