ضرورت آموزش و توانمندسازی جوامع محلی در حوزه محیط زیست

به گزارش سیناپرس اردبیل، نورالله مرادی اظهار، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، با اعلام این خبر افزود: به دلیل گستردگی پهنه های طبیعی در کشور، محیط زیست را نمی توان با تعداد اندک نیروی انسانی حفاظت کرد و این امر نیازمند مشارکت تمام مردم به ویژه جوامع بومی است.

مرادی افزود: آموزش و توانمندسازی جوامع محلی از اولویت های اصلی سازمان است و نقش سازمان های مردم نهاد زیست محیطی نیز در این میان حائز اهمیت است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکیدات ریاست سازمان در خصوص ضرورت تعامل با سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: سمن ها رابط میان سازمان و مردم هستند و امیدواریم با تقویت تعامل با نهادهای اثرگذار در آموزش مانند آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، شاهد فصل جدیدی از فعالیت های آموزشی و فرهنگی در زمینه محیط زیست باشیم.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 13 سازمان مردم نهاد زیست محیطی در استان اظهار داشت: دغدغه ی تمام فعالان حوزه ی محیط زیست برای ما ارزشمند است و آموزش و توجه به مشارکت های مردمی از اولویت های اداره کل است.

در ادامه اساتید دانشگاه و اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی نیز دغدغه ها و چالش های حوزه فعالیت خود را بیان کردند.  
 

گزارش از: تقی قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا