برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل محیط کسب و کار در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، در این کارگاه که از مجموعه برنامه‌های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اجرا شد، مدرس دوره های کارآفرینی و خلاقیت گفت: هدف اصلی تحلیل محیط کسب و کار، تعریف حرفه تحلیل کسب و کار است، در واقع این استاندارد، یک اصل پایه است که متخصصان می‌توانند به منظور توافق و اطمینان از درستیِ کاری که باید انجام شود و دارا بودن مهارت‌های لازم برای انجام کارها، از آن استفاده کنند.

هوشنگ شریفی نمین اظهار داشت: این موضوع، مهارت‌ها و دانشی که یک تحلیلگر کسب و کار باید دارا باشد را تعریف می کند، به عبارتی دیگر چارچوبی تشریح می‌کند که چگونه یک تحلیلگر کسب و کار وظایف خود را انجا‌م دهد تا برای سازمان، ارزش خلق نماید. نوع وظایف و دستوراتی که باید انجام شوند، اهمیت نسبی وظایف و خیلی چیزهای دیگر ممکن است متفاوت باشند اما همه وظایف، یک هدف کلی را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از این بحث، آشنایی با استاندارد تحلیل‌گر کسب‌وکار و تکنیک و تحلیل‌های حرفه‌ای کسب‌وکار است، افزود: بسیاری از سازمان‌ها علاوه بر انجام کارهای روزمره و معمول خود در راستای استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها ناچار به تعریف پروژه‌های اعمال تغییرات سازمانی و یا بهبود فرآیندها و یا توسعه یک محصول یا خدمت جدید هستند بنابراین امروزه در دنیا افرادی که به آن‌ها تحلیلگر کسب و کار(Business Analyst) گفته می‌شود این وظیفه را در سازمان‌ها به عهده می‌گیرند.

شریفی در بخش‌های دیگر این کارگاه، علاوه بر بیان مطالب آموزشی، مثال‌های عملی مرتبط با تحلیل کسب و کار همراه با ارائه نمونه های مفید و کاربردی نیز مطرح و به پرسش‌های حاضران پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب را پیشنهاد کرد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا