واگذاری حق اعطای دو کرسی به صندوق حمایت از پژوهشگران

به گزارش ایرنا ، نصرالله ضرغام روز پنج شنبه در مراسم اعطای کرسی پژوهشی به دو استاد برجسته کشور با بیان اینکه کرسی های پژوهشی بسیاری به پژوهشگران و محققان از سوی ارگان های مختلف اعطا می شود گفت: کرسی پژوهشی شهید آوینی و علامه به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران واگذار خواهد شد و از سال آینده پیگیری این موضوع توسط کارگروه پژوهشی صندوق انجام می شود.

وی گفت : کرسی های پژوهشی به فرد ، تیم و یا فرد و دستگاه ارایه می شود بنابراین علاوه بر پژوهشگران داخلی، ایرانیان خارج از کشور نیز می توانند نامزدئ کرسی پژوهشی باشند که در این راستا پژوهشگران باید برنامه راهبردی خود را برای دریافت کرسی پژوهشی به صندوق ارایه کنند.

وی یادآور شد: در واقع این کرسی برگرفته از کرسی پژوهشی کشور کانادا بوده و با وجود فراز و نشیب های بسیار که موجب توقف اعطای این کرسی ها شده بود این موضوع با ریاست وزیر علوم دولت یازدهم امسال مجددا در دست اجرا قرار گرفته است.

ضرغام در مورد مسائلی که در زمینه پژوهش های کاربردی و بنیادی در کشور وجود دارد افزود: گروهی که بر روی ضرورت تحقیقات کاربردی در کشور تاکید می کنند معتقدند خدمات علمی و کار پژوهشی برای مردم ملموس بوده و آحاد جامعه باید بتوانند از خدمات دانشگاهی بهره لازم را ببرند. فعالیت بر روی هر دوی این تحقیقات در کشور مهم و ضروری است.

وی با اشاره به بودجه تحقیقاتی شش هزار میلیارد تومانی سال جاری گفت: اگر مراکز علمی جایگاه مردمی پیدا کنند نه تنها بودجه دولتی افزایش پیدا می کند ، بلکه می توان از کمک های مردمی نیز در خصوص تحقیقات استفاده کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا