در زمینه صادرات جهانی گندم تصمیم گیری می شود

به گزارش سیناپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، قصد دارد در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در بالی در رابطه با مسائل صادرات غلات به فقیرترین کشورهای آفریقا از طریق کریدور بشردوستانه دریایی این کشور گفتگو کند.

وی در رابطه با موضوع فوق گفت: ما ابتکار صادرات غلات از طریق دریای سیاه را با موفقیت اجرا کردیم. تاکنون بیش از ده میلیون تن محصولات کشاورزی با کمک این کریدور صادر شده است. ما به تلاش ها برای صادرات غلات به کشورهای فقیر آفریقا که به آن نیاز دارند، ادامه می دهیم. 

اردوغان پیش از عزیمت به اندونزی گفت: قصد دارم این موضوع را در نشست با همکارانم در اجلاس G20 مورد بحث قرار دهم.

گفتنی است، قرارداد غلات اوکراین که در ۲۲ ژوئیه در استانبول منعقد شد، در ۱۹ نوامبر منقضی می شود. در صورتی که هیچ یک از طرفین آن یعنی روسیه، سازمان ملل، اوکراین و ترکیه با تمدید این قرارداد مخالف نباشند، قرارداد به طور خودکار برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید خواهد شد. 

در دور عادی مذاکرات روز جمعه گذشته در ژنو، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد اجرای توافق غلات با هیئت سازمان ملل به رهبری معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری مارتین گریفیتس تبادل نظر کرد. 

به گزارش سیناپرس، پیش بینی می شود نشست پیش روی گروه ۲۰، فرصت مناسبی برای تعیین تکلیف نسبت به تداوم صادرات غلات دو کشور روسیه و اوکراین با سایر مناطق جهان باشد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا