چگونه در تیزهوشان قبول شویم؟

مدارس تیزهوشان از دیرباز جز برترین مدارس سطح کشور از لحاظ علمی و امکانات بوده اند و به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان و والدین آن‌ها، تمایل دارند تا فرزنداشان در تیزهوشان تحصیل کند. در این بین اما برخی افراد مخالف تحصیل در تیزهوشان هستند و این مدارس را به دلیل سختگیری زیاد انتخاب نمی کنند.

امروز به همین منظور قصد داریم تا در مورد مدارس تیزهوشان اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم و در نهایت به پرسش «چگونه در تیزهوشان قبول شویم؟» پاسخ دهیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مقایسه مدارس تیزهوشان و سایر مدارس، نکاتی که تا الان نمی دانستید!

مدارس تیزهوشان زیر نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد است. این آزمون به منظور کشف و پرورش دانش آموزان نخبه و با استعداد برگزار می شود و تنها یک درصد دانش آموزان این شانس را دارند که در تیزهوشان تحصیل نمایند! حال بیایید مهم ترین ویژگی هایی که مدارس تیزهوشان را از سایر مدارس متمایز کرده است با هم بررسی نماییم:

1) برترین اساتید سطح کشور

برخلاف مدارس دولتی که انتخاب دبیر توسط آموزش و پرورش انجام می شود، مدارس تیزهوشان این اختیار را دارند که دبیران را توسط هیئت علمی مدرسه ارزیابی نموده و سپس استخدام نمایند. این موضوع باعث می شود که پای هر دبیری به مدارس تیزهوشان باز نشود و تنها اساتیدی که کیفیت بالایی دارند برای تدریس در مدارس تیزهوشان انتخاب شوند.

2) جو عالی درسی و رقابت سالم دانش آموزان!

جو عالی درسی و رقابت سالم دانش آموزان - چگونه در تیزهوشان قبول شویم - موسسه موفقیت

با توجه به اینکه همه دانش آموزان از یک فیلتر قوی به نام آزمون تیزهوشان عبور کرده اند، سطح دانش آموزان تقریبا برابر است و اگر هم کمبودی وجود داشته باشد، دانش آموزان با بیشتر تلاش کردن میتوانند این مورد را برطرف نمایند. همین موضوع باعث ایجاد فضای رقابتی و انگیزشی میان دانش آموزان می شود و به همین دلیل مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان علاقه مند به درس می توانند گزینه فوق العاده ای برای تحصیل باشند.

3) مشاوران پیگیر و دلسوز!

یکی از لازمه‌های موفقیت برنامه ریزی است. حتی از تاثیر مشاور تحصیلی در قبولی تیزهوشان نیز نمی توان غافل شد. با قبولی در تیزهوشان، مشاوران این مدارس که عمدتا رتبه برترهای سال‌های گذشته هستند، به شما برنامه می دهند و روش های مطالعه صحیح را به شما آموزش دهند. همچنین با پیگیری و جدیت این برنامه را از شما می خواهند تا به طور کامل آن را اجرایی نمایید.

4) بی نیازی از کلاس ها و آموزشگاه ها

به دلیل اینکه دانش آموزان از همان ابتدا دروس را به طور تشریحی و تستی فرا می گیرند و هر آنچه برای آزمون‌های پایانی و کنکور لازم دارند، در همان مدرسه تدریس می شود، دیگر لازم نیست شما هزینه های اضافی بابت کلاس کنکور و سایر کلاس های بیرون هزینه نمایید. همچنین با توجه به تخصصی شدن کتاب های دهم، این موضوع اهمیت بیشتری برای دانش آموزان کلاس دهمی که در تیزهوشان قبول میشوند، دارد.

5) صرفه جویی در هزینه ها!

بعد از مدارس تیزهوشان، مدارس غیرانتفاعی بهترین مدارس سطح کشور هستند. یعنی اگر میخواهید در یک مدرسه خوب تحصیل نمایید و شانس بالایی برای آزمون سراسری داشته باشید، باید در یکی از مدارس تیزهوشان و یا غیرانتفاعی برتر تحصیل نمایید. موضوعی که باید در انجا به آن اشاره نمود، هزینه بالای مدارس غیرانتفاعی است. طبق شنیده ها شهریه مدارس غیرانتفاعی امسال از 30-40 میلیون شروع می شود و برای سال های پایانی و کنکور گاها به 80-100 میلیون تومان می رسد! همانطور که گفتیم شما با قبولی در تیزهوشان از صرف این هزینه‌ها بی نیاز خواهید شد.

چگونه در تیزهوشان قبول شویم؟ راهکارهای طلایی که شما را از دیگران جلو می اندازد!

آزمون تیزهوشان در دو مقطع برگزار می شود. نخست در انتهای مقطع ابتدایی یعنی ششم به هفتم که به آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شهرت دارد و بار برای دومین و آخرین بار در انتهای مقطع متوسطه اول یعنی پایه نهم به دهم که به تیزهوشان نهم به دهم شناخته می شود. پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به ظرفیت بیشتر مدارس در متوسطه اول و همچنین تعداد داوطلبان کمتری که برای تیزهوشان ششم به هفتم وجود دارد، شانس خود را ابتدا از پایه ششم امتحان نمایید، زیرا کار به مراتب ساده تری در پیش خواهید داشت.

یکی از راهکارهایی که به شما کمک زیادی برای قبولی در تیزهوشان خواهد کرد، ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان است. با توجه به بررسی های انجام شده، پیشنهاد ما به شما موسسه فرهنگی علمی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران است که جز بهترین آموزشگاه‌های تیزهوشان در ایران است و در سال‌های گذشته با نتایج و قبولی های خوبی که داشته بر سر زبان‌ها افتاده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید به سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن این موسسه (02122891840) تماس حاصل فرمایید.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا