اجداد سرخپوستان از چین مهاجرت کرده بودند

به گزارش سیناپرس، بر اساس مطالعه ای که اخیرا در مجله نیچر منتشر شد، باستان شناسان دریافتند ژن مومیایی های باستانی چین  با ژن هایی که بین مردم ساکن در سیبری و بومیان آمریکا زندگی می کردند، مشترک است.

این مومیایی ‌ها که در تابوت ‌های چوبی قایق ‌مانند دفن شده‌ اند، با قبرهایشان در گورستان Xiaohe کشف شدند که بخشی از یک فرهنگ منحصر به ‌فرد محسوب می شوند. محققان معتقدند که ممکن است در گذشته های دور حداقل دو گروه از نژاد قفقازی در حوزه تاریم وجود داشتند. آنها این اقوام را به ترتیب با شاخه های توچاری و ایرانی (ساکا) از خانواده زبان های هند و اروپایی مرتبط کردند.

به گزارش سیناپرس،بسیاری از باستان شناسان بر این باور بودند که بقایای مومیایی شده متعلق به نوادگان هند و اروپایی است که قبل از سال 2000 قبل از میلاد به منطقه مهاجرت کرده بودند.

با این حال، اکنون محققان بدون هیچ تردیدی می ‌دانند که این مومیایی ‌های کشف شده در اوایل قرن بیستم کشف شد، یک گروه ژنتیکی جدا شده بودند که ظاهراً با هیچ ‌یک از جمعیت‌های مجاور خویشاوندی نداشتند. به گزارش سیناپرس، کریستینا وارینر، یکی از نویسندگان این مطالعه و متخصص انسان‌ شناس در دانشگاه  هاروارد و موسسه ماکس پلانک ، در این رابطه می‌ گوید: آن ‌ها بسیار مرموز بودند. از زمانی که این مومیایی ها تقریباً به طور تصادفی پیدا شدند، سؤالات زیادی مطرح شد که عمدتا گیج کننده یا متناقض هستند.

اگرچه این گورها توسط یک شکارچی در منطقه ‌ای که اکنون شنی و خشک است پیدا شد، اما چهار هزار سال پیش این منطقه سرسبز  بوده و در کناره یک رودخانه قرار داشت.به گزارش سیناپرس،تابوت‌های چوبی این مومیایی ها با پوست گاو پوشانده شده و بقایای اجساد داخل آن برای هزاران سال در آب و هوای خشک منطقه، باقی ماند.

نکته جالب توجه این است که بر گردن این مومیایی ها قطعات پنیری قرار گرفته بود که شاید نشان‌ دهنده غذایی باشد که در سفر به زندگی پس از مرگ به آن نیاز داشتند. به گفته محققان، ژن های این افراد در ژنوم برخی از مردم بومی سیبری و قاره آمریکا دیده می شود.

منبع: greekreporter