آبله میمونی قبل از ظهور علائم بیماری به سایرین منتقل می شود

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد مبتلایان به ویروس آبله میمونی از زمان ورود به بدن میزبان تا شروع علایم اصلی به شکل تاول هیا پوستی، می تواند به سایرین منتقل شود. این در شرایطی است که فرد مبتلا هنوز از بیماری خود خبر نداشته و به زندگی عادی خود ادامه می دهد.

در حال حاضر، تهدید ویروس آبله میمونی به حدی زیاد است که سازمان بهداشت جهانی در رابطه با آن هشداری منتشر کرده است که طی آن اعلام شده است که آبله میمونیا با وجود کاهش امیدبخش موارد ابتلا، همچنان یک نگرانی اضطراری بهداشتی جهانی است.

در جدیدترین مطالعه انجام شده در این رابطه، کارشناسان نشان داده‌ اند که مقدار قابل توجهی از انتقال عفونت ویروس آبله میمونی می‌ تواند در زمانی بسیار قبل از شروع علائم اتفاق بیفتد. در این مطالعه، محققان بریتانیایی دریافتند که انتقال پیش علامتی ویروس آبله میمونی یک تهدید بزرگ برای کارکنان مراقبت ‌های بهداشتی است، زیرا بیشتر عفونت‌ ها می ‌توانند قبل از شروع علائم منتقل شده و در مواردی کشنده باشند.

به گزارش سیناپرس، آبله میمون یک عفونت ویروسی است که در چندین کشور در غرب و مرکز آفریقا به طور بومی شیوع دارد. این بیماری تا سال ۲۰۲۲ تنها در مناطق دورافتاده آفریقا یافت می شد که بنا به دلایلی غیر قابل توضیح، به ناگهان گسترش یافته و به سایر نقاط جهان سرایت کرد. در حال حاضر، این تهدید به حدی زیاد است که سازمان بهداشت جهانی آن را همچنان یک نگرانی اضطراری بهداشتی جهانی محسوب می کند. بر اساس گزارش ها، پایان ماه گذشته میلادی، در مجموع ۷۷ هزار و ۹۲ مورد ابتلا به آبله میمونی در ۱۰۶ کشور جهان گزارش شده است.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان بهداشتی در این رابطه توضیح می دهند که برخی از شایع ترین علائم اولیه مرتبط با عفونت ویروس آبله میمونی قبل از ظهور علائم پوستی ظاهر شده و باید از سوی افراد و کادر درمان جدی گرفته شوند،  عبارتند از:
•    تب همراه با لرز
•    تورم غدد لنفاوی
•    خستگی و فرسودگی شدید
•    دردهای عضلانی و کمردرد
•    سردرد شدید
•    گلو درد
•    گرفتگی بینی
•    سرفه 

 

مترجم: مولود یوسفی
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا