آشنایی با انواع دستگاه مورد نیاز آشپزخانه صنعتی

بهتر است که با هر یک از آن ها آشنا شوید تا بتوانید استفاده بهتری از آن ها داشته باشید.

معرفی دستگاه پوست کن

از تجهیزاتی مهمی که برای کندن پوست میوه و انواع صیفی جات به کار برده می شود، می توان به دستگاه پوست کن اشاره کرد. این دستگاه به راحتی می تواند پوست مواد مورد نظر شما را کنده و در کوتاه ترین زمان آن ها را در اختیار شما قرار دهد. البته بهتر است بدانید که نوع کارایی این دستگاه با توجه به نوع آن متفاوت است.

معمولا در انواع رستوران ها، فست فودها، کافی شاپ ها و .. از این دستگاه به صورت گسترده استفاده می کنند. همانطور که می دانید پوست کندن انواع میوه و یا صیفی جات در حجم زیاد کار بسیار سخت و دشوار و از همه مهمتر، زمانبری است. پس استفاده از این دستگاه به نوعی کار همه را راحت کرده است.

انواع دستگاه پوست کن

از مهمترین انواع دستگاه پوست کن می توان به نمونه های ذکر شده در زیر اشاره کرد:

دستگاه پوستکن خانگی که در انواع دستی و برقی تولید شده است. نوع دستی آن همانطور که از نام آن پیداست، با توجه به اینکه برای استفاده نیاز به استفاده از دست دارد، باز هم مدت زمان کندن پوست میوه و صیفی جات را کوتاه تر می کند و نوع برقی آن که برای کسب و کارهای کوچک به کار برده می شود.
دستگاه پوست کن برقی صنعتی که به صورت یک مخزن بزرگ طراحی شده است. در اطراف این مخزن تیغه های فلزی قرار دارند که به کندن پوست میوه و صیفی جات در کوتاه ترین زمان می پردازند. این دستگاه معمولا در کسب و کارهای بزرگ به کار برده می شود و به صورت اتوماتیک کار می کند.


بررسی مشخصات دستگاه سبزی خرد کن

همانطور که می دانید خرد کردن سبزی از زمان قدیم کار بسیار سخت و دشواری بود که اغلب افراد به کمک دست این کار را انجام می دادند و ساعت ها به طول می انجامید. ولی امروزه برای این کار از انواع دستگاه سبزی خرد کن استفاده می شود که فرآیند این کار را با سرعت بیشتری انجام می دهند.

در واقع این دستگاه به صورت مخازن بزرگ و متوسط طراحی شده است که در انتهای آن یک تیغه فلزی تیز قرار داده شده است. به این صورت انواع سبزی ها را در کوتاه ترین زمان خورد کرده و به درون ظرف هدایت می کند. این دستگاه برای انواع آشپزخانه های صنعتی و خانگی استفاده می شود و از مهمترین تجهیزات برای آماده کردن مواد غذایی به حساب می آیند.

 

 انواع دستگاه سبزی خرد کن

از جمله مهمترین انواع دستگاه های خورد کن سبزی می توان به نمونه های ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • دستگاه بشکه ای که بارها آن را در مغازه ها دیده اید. این دستگاه برای کسب و کارهای کوچک به کار برده می شود. ولی قادر به خرد کردن سبزی در اندازه های یکسان نیست.
  • دستگاه سطلی و خانگی که دارای تیغه هایی درون سطل خود می باشد و چرخش آن ها باعث خرد کردن سبزی و ریختن آن درون سطل می شود. از آن در رستوران ها و منازل می توان در اندازه های متفاوت استفاده کرد.
  • دستگاه سبزی خرد کن بشقابی که برای صنایع مواد غذایی به کار برده می شود و در ابعاد و اندازه بسیار بزرگ طراحی شده است. این دستگاه دارای مخازن بزرگ می باشد که می تواند حجم زیادی از سبزی را به راحتی در کمترین زمان خورد کند.


آشنایی با هسته گیر

همه شما انواع دستگاه های هسته گیر را در منازل خود داشته اید که به صورت دستی به کار برده می شوند و می توان از آن ها برای خارج کردن هسته انواع میوه های چون آلبالو، گیلاس، گلابی، شلیل و غیره استفاده کرد. از این دستگاه می توان برای خارج کردن انواع هسته میوه استفاده کرد که در منازل و حتی کارخانه های صنعتی کاربرد دارد.

برندهای زیادی به طراحی و تولید این دستگاه پرداخته اند که باعث شده کارایی آن روز به روز افزایش پیدا کند. در خطوط فرآوری تولیدات مواد غذایی که از انواع میوه ها استفاده می شود، از این محصول بسیار استفاده می شود.

انواع هسته گیر

هسته گیر برقی خانگی نمونه پرکاربردی است که برای مصارف خانگی و در منازل به کار برده می شود و خارج کردن هسته انواع میوه را با سرعت عمل بیشتری ولی در حجم کمتر انجام می دهد.

هسته گیر صنعتی برقی که در اندازه های بزرگ طراحی و ساخته شده است و برای کسب و کارهای بزرگ کاربرد دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا