سامانه خدمات احراز هویت یکسان در شبکه‌های اجتماعی طراحی شد

سیناپرس: محمدرضا طیبی محقق ایرانی در گفت‌وگو با سیناپرس، گفت: با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی بخصوص وب‌سایت‌های دارای کلمه عبور و شبکه‌های اجتماعی که برای ورود نیاز به کلمه عبور دارند افزایش یافته است، نیاز به یک سامانه احراز هویت مرکزی احساس می‌شود تا کاربران برای ورود به تمام وب‌سایت‌ها با یک کلمه عبور و نام کاربری واحد وارد شوند.

 

وی افزود: طرح خدمات احراز هویت مرکزی که ما تولید کرده‌ایم یک سامانه متمرکز احراز هویت برای افراد است تا ورود به وب‌سایت‌های دارای نام کاربری و کلمه عبور را با استفاده از تنها یک نام کاربری و کلمه عبور واحد انجام دهند.

طیبی ادامه داد: البته مشابه این سرویس هم‌اکنون از سوی وب‌سایت‌های گوگل، فیسبوک و توئیتر و سامانه‌های غیربومی دیگر ارائه می‌شود که مزیت استفاده از این سرویس برای کاربران عدم نیاز به داشتن نام‌ها و کلمه‌های عبور مختلف در سایت‌های متعدد و عدم نیاز به ثبت‌نام در سایت‌های مختلف برای ورود است.

در این سامانه تنها یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به تمام وب‌سایت‌های دارای کلمه عبور مورد نیاز است

این محقق ایرانی عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از مزایای این سامانه برای دارندگان سایت‌‌ها عدم نیاز به مدیریت کاربران و نگهداری اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور برای آنها است.

وی با بیان اینکه این سامانه با استفاده از فناوری‌های روز دنیا پیاده‌سازی شده است، اظهار داشت: با توجه به گسترش استفاده از وب‌سایت‌ها وجود سامانه احراز هویت مرکزی داخلی برای جلوگیری از ثبت و ضبط اطلاعات کاربران در سرورهای خارجی و ایجاد مخزن متمرکز اطلاعات کاربران در یک سرور ایمن داخلی کاربردی و دارای ارزش است.

شایان ذکر است، طرح خدمات احراز هویت مرکزی در شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی به رتبه سوم رشته کامپیوتر دست یافت.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا