پرتاب ۵۴ ماهواره جدید استارلینک

به گزارش سیناپرس،  اسپیس ایکس آماده است تا یک بار دیگر مجموعه ماهواره های اینترنتی خود را گسترش دهد. بر این اساس اعلام شد چهل و هشتمین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ دارای مجموعه ای از ۵۴ ماهواره استارلینک است که قرار است امروز پنجشنبه (۲۰ اکتبر) ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی آمریکا (۵ و ۲۰ دقیقه عصر به وقت ایران) به مدار زمین بروند. علاقه مندان می توانند این عملیات را به صورت زنده در وبسایت های Space.com و SpaceX تماشا کنند. پوشش حدود پنج دقیقه قبل از بلند شدن آغاز خواهد شد.

طی این برنامه، یک موشک فالکون ۹ ماهواره های استارلینک گروه 4-36 را از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا حمل خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مرحله اول فالکون ۹ کمی کمتر از ۹ دقیقه بعد از شروع ماموریت، در دریا بر فراز یک سکوی ویژه اسپیس ایکس به زمین بازگشته و فرود مجدد داشته باشد. این ماهواره ها 15.5 دقیقه پس از بلند شدن در مدار پایین زمین مستقر خواهند شد.

لازم به توضیح است که استارلینک مجموعه ای از ماهواره های اینترنتی است که عمدتاً برای ارائه خدمات برای مناطق دور افتاده ساخته شده است. به گزارش سیناپرس،  این سیستم اینترنت ماهواره ای با بیش از ۳۱۰۰ ماهواره در مدار به فعالیت خود ادامه داده و  اسپیس ایکس امیدوار است که گسترش این سامانه تا ۱۰ برابر تاییدیه نظارتی تداوم داشته باشد.
گفتنی است اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۱، رکورد ۳۱ پرتاب را در داشت و در حال حاضر نزدیک به ۵۰ پرتاب در سال ۲۰۲۲ را تجربه کرده در حالی که هنوز ۲ ماه تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: space.com
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا