هشدار ایلان ماسک مبنی بر خطر بروز جنگ اتمی

به گزارش سیناپرس، ایلان ماسک که حدود دو هفته پیش برنامه خود را از یک طرح صلح برای اوکراین و روسیه معرفی کرده بود، روز گذشته مجددا در رابطه با شرایط روسیه و اوکراین اعلام نظر کرده  و به ارزش حیاتی کریمه برای امنیت ملی روسیه اشاره کرد. به اعتقاد ایلان ماسک، از دست دادن کریمه برای روسیه شرایطی مشابه با از دست دادن هاوایی یا  پرل هاربر دارد.

وی روز گذشته در توئیتر نوشت: به گفته ماسک، کریمه به عنوان بخش اصلی روسیه در نظر گرفته می شود،زیرا این منطقه برای روسیه از اهمیت امنیت ملی حیاتی برخوردار است. باید توجه داشت که پایگاه نیروی دریایی جنوبی روسیه در کریمه واقع شده و از دیدگاه آنها، از دست دادن کریمه مانند از دست دادن هاوایی توسط ایالات متحده است. 

این کارآفرین برجسته آمریکایی همچنین نظرات خود را در مورد سلاح های هسته ای در صفحات شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و در مورد خطر یک جنگ هسته ای هشدار داد.

وی در این رابطه نوشت: اگر روسیه با نابودی ارتش خود و شکست کامل از ناتو مواجه شود، از سلاح های هسته ای استفاده خواهد کرد، آنگاه ناتو با سلاح هسته ای پاسخ این کشور را خواهد داد و به این ترتیب تمدن بشری به پایان خود خواهد رسید.

به گزارش سیناپرس، این موضع گیری ماسک در حالی عنوان می شود که وی در ابتدای ماه جاری میلادی  چشم انداز خود از یک طرح صلح برای اوکراین را معرفی کرد.

در گام اول، او پیشنهاد برگزاری همه پرسی را تحت نظارت سازمان ملل در سرزمین هایی که اخیراً به روسیه پیوسته اند، داد. به گفته ماسک، کریمه رسما بخشی از فدراسیون روسیه خواهد بود، در حالی که اوکراین می تواند وضعیت بی طرفی خود را اعلام کند. این موضع گیری ماسک با واکنش تند سیاستمداران اوکراینی مواجه شده و اوکراینی ها ماسک را به دخالت در موضوعی که در مورد آن آگاهی و صلاحیت اظهار نظر ندارد، متهم کردند. 

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا