نشانه های مهم سرطان پستان را جدی بگیرید

به گزارش سیناپرس، کارشناسان مرکز جامع سرطان دانشگاه ایالتی اوهایو طی مطالعاتی دریافتند: سرطان  پستان التهابی علائم خاصی دارد و زنان باید در مورد این نوع تهاجمی و کشنده سرطان پستان آگاهی بیشتری داشته باشند.

به طور کلی علائم این بیماری مشابه علائم عفونت پستان است. این علائم شامل ایجاد بافتی شبیه پوست پرتقال یا گودی پوست، احساس سنگینی، سفت شدن پوست، پر شدن سینه و قرمزی عفونت مانند هستند.

دکتر کو اون پارک، انکولوژیست جراحی بیماری های زنان و مدیر برنامه جدید سرطان پستان التهابی در این رابطه گفت: زنان باید بدانند که تغییرات ریشه ای در پستان طبیعی نیست و خودآزمایی پستان هنوز برای تشخیص مشکلات احتمالی، بسیار مهم است. حدود ۵۰ درصد از سرطان های التهابی پستان به عنوان بیماری مرحله ۴ تشخیص داده می شوند و برای زنان مهم است که تغییرات در ظاهر پستان های خود را تشخیص دهند تا بتوانند این تغییرات را به سرعت با پزشک در میان بگذارند.

همچنین باید در نظر داشت که سرطان پستان التهابی می تواند در هر قسمتی از پستان رخ داده و حتی می‌تواند برای پزشکانی که معمولاً قرمزی را به عنوان علامت ظهور سرطان نمی ‌دانند، گیج‌ کننده باشد.

اگرچه سرطان پستان التهابی تنها ۱ تا ۵ درصد از کل سرطان‌ های سینه را تشکیل می‌دهد، اما یک بیماری مخرب بوده و تشخیص آن چالش برانگیز است.

بنابراین برای پیشگیری از افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری، بسیار مهم است که پزشکان سطح بالایی از آشنایی با علائم خاص آن را داشته و برای جلوگیری از تشخیص دیرهنگام اقدامات فوری انجام دهند.

دکتر امی کرگر رادیولوژیست و از اعضای این تیم تحقیقاتی، در رابطه با موضوع فوق گفت: هماهنگی با پزشکان مراقبت های اولیه و متخصصین زنان و زایمان، آگاهی بیشتری را در مورد این نوع خاص از سرطان ایجاد می کند. هدف ما این است که این بیماران را سریعتر شناسایی کرده و به سرعت یک برنامه درمانی را طراحی کنیم تا روند مبارزه با بیماری در اسرع وقت آغاز شود.

به گزارش سیناپرس، در حالی که ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان یک توده را به عنوان نشانه سرطان پستان تشخیص دادند، تنها حدود ۴۴ درصد قرمزی را به عنوان یک علامت جدی بیماری می دانستند و تنها حدود ۳۴ درصد افراد می دانستند که احساس گرم شدن یا سنگینی یک پستان نسبت به دیگری می تواند نشانه ای از سرطان باشد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: consumer.healthday.com
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا