روند ساخت ایستگاه فضایی روسیه سرعت می گیرید

به گزارش سیناپرس، یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که شرکت فضایی روسکوسموس با جدیت در حال کار روی ایجاد یک ایستگاه فضایی ملی است.

وی در این رابطه خاطر نشان کرد:  ما در حال تسریع کار روی ایجاد ایستگاه فضایی مختص روسیه هستیم. البته باید این نکته را نیز مطرح کنم که فضانوردان روسیه به طور منظم و فعالی در پروژه های ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته و در این مرکز مشارکت دارند. به طور قطع این همکاری علمی تا زمانی که روسیه تصمیم به خروج کامل از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی را اخذ کند،  ادامه می یابد.خروج از ایستگاه فضایی یک روند طولانی داشته و من پیش بینی می کنم این فرایند آهسته و با کندی صورت پذیرد.

وی پیش از این طی جلسه ای با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرده بود: این کشور تصمیم گرفته است پس از سال ۲۰۲۴ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج شود، اما تا پیش از انجام رسمی این عملیات خروج،  به تمام تعهدات خود در قبال شرکا عمل خواهد کرد. 

چندی پیش و در تابستان گذشته نیز عالی ترین مقام آژانس فضایی روسیه در یک برنامه توضیح داد: تاریخ دقیق خروج روسیه از برنامه ایستگاه فضایی بین المللی به وضعیت این ایستگاه بستگی دارد.

به گزارش سیناپرس، کمی بعدتر اما موضع گیری روسیه در این زمینه تعدیل شده و بوریسوف به خبرنگاران گفت که همکاری در پروژه ایستگاه فضایی بین المللی به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۸ ادامه خواهد داشت.

کارشناسان تصور می کنند؛ روسیه قصد دارد ابتدا با سرعت زیادی روند احداث ایستگاه فضایی خود را پیش برده و سپس از همکاری با ایستگاه فضایی بین المللی انصراف دهد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا