کاهش قابل توجه کرونا در جهان طی یک هفته گذشته

به گزارش سیناپرس، آمارهای جدید سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد:کرونا به طور قابل توجهی در جهان کاهش یافته و افراد کمتری را مبتلا می کند. بر این اساس کاهش قابل توجهی در میزان ابتلا به این بیماری در آفریقا (کاهش ۴۱%)، آسیای جنوب شرقی (کاهش ۲۵%) و منطقه غربی اقیانوس آرام (کاهش ۲۱%) ثبت شد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد: تقریبا دو میلیون ۹۰۰ هزار نفر در هفته گذشته در سراسر جهان به عفونت کرونا مبتلا شدند و بیش از ۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند. بر این اساس تعداد مبتلایان نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته و تعداد مرگ و میرها نیز ۱ درصد کمتر شده است.

به گزارش سیناپرس، در اروپا، روند ببتلا به کرونا ۳٪ کاهش یافته و این آمار در آمریکا – ۱۰٪ بوده است. شرایط مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ اما در جهان کاملا تغیر بوده و در برخی مناطق جهان کاهش و در برخی مناطق افزایش داشته است.

بر این اساس میزان مرگ و میر در آفریقا ،۵۳ درصد کاهش، آسیای جنوب شرقی ،۲۳ درصد کاهش و در اروپا ۱۲ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر موارد فوت ناشی از کووید ۱۹ در آمریکا ۱۱٪ و در منطقه غربی اقیانوس آرام ۱ درصد رشد کرده است.

به گزارش سیناپرس، این آمارها همچنین نشان می دهد آلمان با ۵۰۸ هزار و ۷۴۹ نفر بیشترین تعداد مبتلایان در یک هفته را گزارش کرد. پس از آن چین با ۳۳۳ هزار و ۸۳۰ مورد، فرانسه با ۳۲۳ هزار و ۷۸۷  مورد، ایالات متحده با ۲۸۳ هزار و ۲۲۰ مورد و ایتالیا با ۲۸۰ هزار و ۹۴۷ مورد قرار دارند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا