ثبت رکوردی جدید در شتاب خودروهای الکتریکی

به گزارش سیناپرس، خودروی طراحی شده توسط گروهی از دانشجویان آلمانی توانست رکورد سرعت را در دنیای خودروهای الکتریکی بشکند.

طی این مطالعه، نمونه اولیه خودروی ساخته شده که توسط تیم Greenteam طراحی شده است، توانست طی تنها  1.461 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.  رکورد قبلی این حوزه، 1.513 ثانیه بود که توسط تیمی در سوئیس در سال ۲۰۱۶ ثبت شده بود.
برای درک بهتر اهمیت این رکورد کافی است تصور کنید که بوگاتی شیرون می تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را طی 2.4 ثانیه  بپیماید.

خودروی مسابقه ای گرینتیم با وزن کمتر از ۱۴۵ کیلوگرم، رکورد جدید خود را در پیستی در سایت بوش در رنینگن به طور رسمی ثبت کرد. این موتور ۲۴۷ اسب بخار قدرت داشته و از موتورهای الکتریکی دوگانه، با چهار چرخ محرک و بسته باتری سفارشی استفاده می کند.

دانشگاه اشتوتگارت در این رابطه می گوید نشستن در این خودرو  تقریباً همان مقدار نیرویی که فضانوردان در هنگام ورود به زمین دریافت می کنند را به سرنشینان خود منتقل می کند.

این تیم دانشجویی حدود یک سال برای دستیابی به این رکورد تلاش کرده و در ابتدا قرار بود این آزمایش طی ماه گذشته انجام شود که این آزمایش به دلیل مشکلات فنی کنسل شد.

به گزارش سیناپرس، این سومین باری است که گرین ‌تیم این رکورد را به دست می ‌آورد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ به رکورد 2.681 ثانیه دست یافته بود.

لازم به توضیح است که دانشجویان  گرین ‌تیم در اوایل سال جاری با شکست بزرگی مواجه شده بودند. در این زمان خودروی آن ها با سرعت زیاد کنترل خود را از دست داده و به پشته لاستیک‌ هایی برخورد کرد که به عنوان مانع در حاشیه مسیر قرار داشت.

دیوگو سیلوا که این خودرو را برای رسیدن به رکورد خود کنترل کرده و رانندگی آن را بر عهده داشت، در این رابطه گفت: این یک تجربه خسته کننده، دشوار اما منحصر به فرد بود ولی قطعا ارزش کار سخت را داشت.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا