چرا آمریکا اقدام به خرید داروهای ضد تشعشع اتمی کرده است؟

به گزارش سیناپرس، در حالی که ایالات متحده اخیراً دستور هزینه ۲۹۰ میلیون دلاری برای خرید داروهای ضد بیماری های ناشی از تشعشعات اتمی را داده است، بسیاری از مردم جهان دچار نگرانی شده و در این شرایط مقامات بهداشت فدرال آمریکا می گویند که دلیلی برای نگرانی بین المللی وجود ندارد.

مقامات وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در این رابطه می گویند این مساله که سفارش داروی Nplate، ساخته شده توسط شرکت داروسازی Amgen، درست در زمانی مصادف شده که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حال تهدید هسته ای است، تصادفی بوده و ارتباطی با سیاست های خاص آمریکا ندارد. 

این موضوع در حالی است که صبح روز دوشنبه، پوتین دستور داد یک سری حملات موشکی علیه حداقل ۱۰ شهر در سراسر اوکراین انجام شود و به شهر کیف پایتخت و سایر مناطق دور از خط مقدم حمله جنگ نیز حمله شود.

با وجود این تحولات، خرید داروی Nplate که کاربرد آن پیشگیری از آسیب های تشعشات اتمی پس از انفجار بمب اتم است، از سوی ایالات متحده بخشی از تلاش های طولانی مدت و مداوم اداره آمادگی و واکنش استراتژیک برای آماده سازی بهتر این کشور جهت کنترل اثرات بالقوه سلامت طیف گسترده ای از تهدیدات علیه امنیت ملی است. 

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش های موجود، سفارش خرید برای حدود ۵۰ هزار دوره از داروی فوق است و به همین دلیل برخی کارشناسان می گویند اگر ایالات متحده به جنگ با روسیه نزدیک بود، این میزان دارو برای جمعیت ایالات متحده کافی نیست.

کریس میکینز، معاون سابق دستیار وزیر آمادگی و پاسخ آمریکا در این رابطه گفت: این میزان سفارش محصول چندان زیاد نیست. من انتظار خرید بزرگ ‌تری را داشتم اگر این سیاست در پاسخ به اتفاقی بود که رسانه ها پیش بینی می کنند، دولت ملزم می شد که میزان بسیار بیشتری از این دارو تهیه کند.

میکینز در ادامه توضیحاتش  اضافه کرد: این دارو همچنین باید ظرف ۲۴ ساعت پس از قرار گرفتن در معرض تشعشعات هسته ای مورد استفاده قرار گیرد، که آن را نامزد ایده آلی برای پیشگیری از تاثیرات یک انفجار هسته ای گسترده نمی کند. 
در این شرایط آژانس مدیریت اضطراری فدرال به مردم توصیه می کند در صورت وقوع هر نوع انفجار اتمی یا هر نوع رویداد هسته ای ،  حداقل ۲۴ ساعت یک در خانه بمانند.

میکینز در ادامه توضیحاتش گفت: ما به محصولاتی نیاز داریم که بتوان مدت طولانی تری از آن ها استفاده کرد.
به گزارش سیناپرس، گرگ بورل، مدیر سابق انبار ملی استراتژیک آمریکا نیز در این رابطه گفت که فکر نمی ‌کند این دستور و تهاجم روسیه به هم مرتبط باشند.

با این حال، رئیس جمهور جو بایدن اخیرا هشدار داد که خطر آرماگدون هسته ای به بالاترین حد خود از زمان بحران موشکی کوبا رسیده است.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: consumer.healthday.com
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا