پلیس آمریکا خشن ترین پلیس جهان است

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه راتگرز در مطالعات جدید خود دریافتند تیراندازی های مرگبار پلیس در ایالات متحده پنج برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته مشابه از قبیل فرانسه و ۲۲ برابر بیشتر از کشورهایی مانند استرالیا است. 

محققان در این مطالعات دریافتند کشورهایی که نرخ کلی قتل با اسلحه در آنها بالاست، با خشونت پلیس مرتبط بودند. نویسندگان این مطالعه ۱۸ کشور مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دریافتند که مجریان قانون در ایالات متحده دارای به ویژه در مقایسه با کشورهایی مانند شیلی و اسپانیا که دارای آمار جرم و جنایت بالایی هستند، خشن تر بوده و بیشتر به سمت متهمین شلیک می کنند.

در این فهرست، پلیس ایالات متحده بالاتر از ونزوئلا، برزیل، کانادا و بلژیک به عنوان کشورهای توسعه ‌یافته با بالاترین نرخ خشونت پلیسی قرار می گیرد. در حالی که استرالیا نیز در صدر این لیست قرار دارد، نرخ مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آنها بسیار پایین است. این مطالعه همچنین نشان می دهد که چگونه میزان پایین آموزش نیروهای انتظامی به طور مستقیم با نتایج خشونت های مرگبار پلیس ارتباط دارد.

محققان می گویند: تقریباً همه کشورهایی که بالاترین میزان خشونت پلیسی کشنده را شاهد هستند، ریشه در سلطه استعماری، پاکسازی قومی، یا برده داری داشته اند. چهار کشور در صدر این فهرست یعنی ونزوئلا، کانادا، استرالیا و ایالات متحده همگی حداقل تا نیمه دوم قرن نوزدهم برده داری می کردند.

به گزارش سیناپرس، پاول هیرشفیلد، دانشیار جامعه شناسی دانشگاه راتگرز و سرپرست این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می گوید: نرخ تیراندازی مرگبار پلیس ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ حدود ۳ و یک دهم در میلیون بود، این آمار در مقایسه با فرانسه که 0.14 در هر میلیون مورد گزارش شده، بسیار بالا است.

این مطالعات نشان می دهد: کشورهایی که آموزش های پلیسی طولانی تری داشتند، میزان خشونت کشنده پلیس کمتری را ثبت کردند. با این حال، کانادا، که حداقل ۲۴ هفته آموزش به پلیس شهری و ملی خود ارائه می دهد، همچنان نرخ خشونت کشنده نسبتا بالایی را حفظ کرده است.

یک تحلیل عمیق در سال 2022 از موسسه منهتن با گرایش محافظه‌ کار نشان می‌دهد که سیاه ‌پوستان آمریکایی ۳۴ درصد افرادی را تشکیل می‌دهند که توسط پلیس هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته م ی‌شوند. با این حال، از ۲۲ مورد تیراندازی سالانه مرگبار پلیس، مقامات چندین تیراندازی به مردان سیاه پوست غیرمسلح را موجه نامیدند.

باید توجه داشت در این مطالعه افراد غیر نظامی مسلح که با پلیس درگیر می شوند مورد بررسی قرار نگرفته و در آمارها نیستند.
به گزارش سیناپرس، این تجزیه و تحلیل همچنین چندین تفاوت نژادی یا قومی را برجسته می کند که به طور معمول توسط مطالعات بزرگتر از آنها اجتناب می شود. زردپوستان در حوادث پلیس با نرخ کلی کمتری نسبت به سفیدپوستان جان خود را از دست می ‌دهند، در حالی که بومیان آمریکایی با وجود اینکه بخش بسیار کمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، با نرخ بالایی جان خود را از دست می‌دهند. 

در خاتمه گفتنی است، این مطالعات صرفا شامل کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده و سایر کشورها را در بر نمی گیرد.
شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Annual Review of Criminology منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا