پایان تولید ابرخودروی تاریخ ساز آئودی

به گزارش سیناپرس، شرکت آئودی ضمن اعلام رونمایی از آئودی R8 جدید و  آئودی TT  در سال ۲۰۲۳، اعلام کرد  این محصولات در ایجاد آئودی اسپورت به عنوان رقیبی با حسن نیت برای شرکت‌هایی مانند ب ام و و مرسدس-AMG نقشی اساسی داشته‌  و این شرکت باید در اندیشه گذار به مرحله الکتریکی سازی باشد.

خروج این ابرخودروها از خط تولید آئودی به ویژه به دلیل نادر بودن موتورهای آنها بسیار مهم است. R8 یکی از تنها دو خودرویی است که امروزه با یک موتور V10 به فروش می رسد و واحد پنج سیلندر توربو در آئودی TT RS آخرین نمونه از این نوع در تولید این سری محصولات است.

در واقع این آخرین نوع جدید از ابرخودروی موتور وسط آئودی است که ما می شناسیم و تولید آن سال آینده به پایان می رسد. البته این خودرو چندان ارزان نبوده و خرید آن حدود ۳۰۰ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت.

به گزارش سیناپرس، در این نسخه جدید، آئودی همچنین کاهش وزن تقریباً ۲۰ کیلوگرمی را شاهد بوده و به لطف چرخ‌های سفارشی سبک وزن ۲۰ اینچی، دیسک‌های ترمز سرامیکی، میله ضد لغزش، بخش های پلاستیکی تقویت ‌شده با فیبر کربن و آلومینیوم و میله های کوپلینگ، شاهد تغییراتی اساسی نسبت به مدل های پیشین است.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا