راه اندازی بزرگترین باتری ذخیره برق در جهان

به گزارش سیناپرس، مقامات شهر دالیان به تازگی از تاسیسات جدید ذخیره برق خورشیدی و بادی رونمایی کرد. این مجموعه با ظرفیت اولیه ۴۰۰ مگاوات ساعت و خروجی ۱۰۰ مگاوات، ایستگاه برق ذخیره انرژی باتری دالیان فلو به عنوان پاوربانک برای شهر عمل می کند و به جذب منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید کمک می کند.

البته باید توجه داشت که این سامانه ذخیره انرژی به عنوان یک باتری جریان وانادیوم با سیستم ذخیره انرژی و باتری های رایج لیتیوم یونی که در خودروهای برقی و تلفن های هوشمند امروزی استفاده می شوند، متفاوت است. آنها از مخازن عظیمی برای ذخیره انرژی شیمیایی به شکل الکترولیت های مایع استفاده می کنند که با عبور مایع از یک غشاء خاص به الکتریسیته تبدیل می شوند.

این قابلیت باعث می‌شود سامانه فوق به عنوان یک راه‌ حل نسبتاً ارزان برای ذخیره ‌سازی انرژی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر محسوب شود زیرا می ‌توانند آن را برای ماه‌ ها در یک زمان ذخیره کنند. این موضوع به خوبی به ذخیره باد و خورشید کمک می کند که طبیعتاً می تواند متناوب بوده و با کمک آن شاهد استفاده از این منابع برای تامین نیازهای رو به رشد شهرها باشیم.

به گزارش سیناپرس، مدیر ارشد پروژه فوق در باره قابلیت های این سامانه می گوید: ما این ایده را از طریق یک باتری جریان ردوکس ۱۲۰ مگاواتی که در غارهای نمکی زیرزمینی ساخته شده است، مشاهده کرده ‌ایم که برق روزانه کافی برای ۷۵ هزار خانه در شمال غربی آلمان را تامین می ‌کند. این نیروگاه به گونه ای طراحی شده است که در آینده  بزرگتر شده و برق بیشتری ذخیره کند.

این سامانه  به تازگی به شبکه برق شهر دالیان متصل شده و انتظار می ‌رود قابلیت تامین انرژی برق از منابع سبز را در منطقه تقویت کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: newatlas.com
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا