سفینه فضایی استارشیپ به فضا پرتاب می شود

به گزارش سیناپرس، ایلان ماسک در پاسخ به سوالی از یک حساب کاربری کنجکاو در توییتر که در مورد به ‌روز رسانی تاریخ پرواز مداری استارشیپ پرسیده بود، پاسخ داد: شاید اواخر ماه آینده، اما ماه نوامبر (آبان ماه) بیشتر محتمل است. او ادامه داد: ما تا آن زمان دو تقویت کننده و فضاپیمای آماده برای پرواز مداری خواهیم داشت که تقریباً هر دو ماه یک بار تولید می شود. 

این اعلام تاریخ تنها دو روز پس از آن صورت می ‌گیرد که ماسک ویدیویی ۱۲ ثانیه ‌ای را با عنوان آتش استاتیک موتور در توییتر منتشر کرد که نشان می ‌دهد یک استارشیپ ثابت و نیمه مونتاژ شده موتورهایش را روشن کرده و ابرهایی از شن و غبار، تقویت ‌کننده را فراگرفته است. 

همانطور که گفته شد، ماسک می خواهد بشریت را به گونه ای چند سیاره ای بخصوص در مریخ تبدیل کند و تصمیم دارد که از استارشیپ برای تحقق این هدف استفاده کند. زمانی که تیم ‌های تحقیقاتس او در ژوئیه سال ۲۰۲۱ (دی ماه سال ۱۴۰۰) توانستند یک استارشیپ را در تگزاس بسازند، او یک قدم به این واقعیت نزدیک ‌تر شد.

وقتی استارشیپ به طور کامل مونتاژ شود، بلندتر از هر موشکی است که تا به حال ساخته شده و پیش ‌بینی می ‌شود نیرویی بیش از دو برابر نیروی رانش زحل یعنی نزدیک به ۷.۷ میلیون کیلوگرم قدرت ایجاد کند. اسپیس ایکس در وب سایت خود اعلام کرده است که ظرفیت بارگیری استارشیپ در مدار پایین زمین بیش از ۱۰۰ تن خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، پیشتر ماسک از طریق حساب توییتر خود گفت که اسپیس ایکس در نظر دارد تا ۱۰۰ پرواز در سال آینده انجام دهد.

در حال حاضر، استارشیپ هنوز در بوکا چیکا در حال گذراندن مراحل تکمیل و ارتقا بوده و سوال مهم این است که آیا این فضاپیما در اولین تلاش خود پرتاب موفقیت آمیزی خواهد داشت و آیا در نهایت سفینه ای خواهد بود که بشریت را به مریخ و فراتر از آن ببرد؟ 

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: universetoday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا