رنو چهار با ظاهری متفاوت و به روز معرفی می شود

به گزارش سیناپرس، شرکت رنو با اعلام خبر رونمایی از رنو ۴ جدید خود، طرفداران این نسخه کلاسیک و محبوب را غافلگیر کرد. البته این خودرو فقط از نظر نام به خودروی کلاسیک دهه ۱۹۶۰ میلادی شباهت داشته و بالاتر از رنو ۵ جدید این شرکت قرار خواهد گرفت که قبلاً به عنوان یک کانسپت ۱۸ تا ۲۱ هزار پوندی معرفی شده بود. این موضوع نشان می دهد که رنو ۴ جدید به جای اینکه به عنوان یک خودروی مقرون به صرفه محسوب شود، قیمتی بالا دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت فرانسوی، رنو ۵ در سال ۲۰۲۵، مانند مدل سال ۲۰۲۴، بر روی پلت فرم خودروی کوچک رنو- نیسان CMF-BEV قرار خواهد گرفت و ظاهری کلاسیک – مدرن خواهد داشت که قبلاً توسط این کانسپت معرفی شده بود.

در مقایسه، رنو ۴ از فناوری باتری و موتور الکتریکی جدیدی که توسط گروه رنو توسعه می ‌یابد بهره خواهد برد، هرچند این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

به گزارش سیناپرس، طراحی مجدد رنو ۴ الکتریکی به همراه 5رنو ۵ نوستالژیک، بخشی از برنامه رنو است تا ۹۰ درصد از فروش اروپایی خود را تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی کند. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ چهار خودروی الکتریکی را روانه بازار کرده و سپس و دو خودروی برقی دیگر نیز معرفی خواهند شد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا